May 31, 2011

pensil case

hai kawan2..la nie jia menghasilkan pencil case yang lebih berkeyakinan..dan boleh isi bnyak2..comel tau..
xpela..jia xnk ckp bnyk2..just tgk j la gmbar2 di bawah..kalu berkenan jom shopin` ...


May 30, 2011

O.R.D.E.R AIDA

kali ni ..order dari Aida.Alhmdulilah dlm masa x sampe 12 jam..sy telah berjaya menyiapkan tempahannya..
hp strap dan hp case...
HP CASE..WARNE PINK...>_^

SCooTER...

pilhnny simple..nk warne pink..j..>_<..saya suke3...harap2..aida suke...

May 25, 2011

BEKAS TISU lagi


                                         update....!!!

inilah design Baru BEKAS TISU dari saya..cepat2 dapatkan..sangat comel..dan anda hnya perlu refill je..apabila tisu dalam nya sudah habis..

May 23, 2011

Hari Murabbi


tak tahu nak tulis ape..tapi inilah kek hiasan yang saya buat untuk di hadiahkan kepada guru..sangt simple dan comel..^^

May 22, 2011

O.R.D.E.R ZURA

Bantal ini ditempah oleh Sahabat saya, Zuraini Zahidi yang kini berada di KB, Kelantan..Pilihan nya ini dia suka warna biru * obses* ..huhu.jadi saya buatkan untuk dia 4 segi..bersaiz 45cm X 56cm( lebih kurang ) ..besar x..?huhu..dan katanya letak nama dia BESAR- BESAR..dan nk tulis something..katanya.Jadi saya pun letak la word ..untuk die..dan jua sebagai penghargaan pershbatan untuk die..BTW, zURA, tq FOr beING My Friend..
45cm X 56 cm
credit to my mum..coz tolong jahit n moral support...love u mum..>_<

untuk anda semua

                                            perhatian ...

kawan-kawan yang dihormati sekalian,
saya kini mengambil kesempatan mengucapkn jutaan terima kasih kepada kalian dengan kritikan/pujian tentang perkhidmatan saya..Saya mengambil segalanya sebagai positif untuk memperbaiki kelemahan.Saya akan memberi 101% kepuasan kepada anda..dan sekiranya ada cadangan/ komen/ perkongsian apa2pun sila sila lah hubungi saya..^^..doakan perniagaan sampingan saya ini mendpat keberkatan dari Nya ..dan INSYAAllah..

O.R.D.E.R ANIM

MA MIN & SUE
Bantal ini pula ditempah oleh anim..pilihan design nya memang unik..^^btw, my pleasure to make u happy..huhuh
..mula2 sy agak x confident nk wat bantal ni mengikut citarasa yang di minta..d tambah demam..terus..huhu..alhmadulilah ,akhrnya berjaya jua saya siapkan..dan harap suka...yer...ok lah, tak nak cakap banyak..jom kite layan gambar dibawah...
D LOVE SUE VESPA..

May 21, 2011

BUAT AKAK KU TERSAYANG



pelik sket design kali ni...namun, ia adalah signage yang mana di sandarkan dengan hiasan kek dbelakangnya..namun kek itu jua adalah kek hiasan jua..** ia bertindak sebgai tongkat **
signage ini saya hadiah kan buat kakak sya yang akan berkahwin tidak lama lagi..jadi hope die suke....

May 20, 2011

O.R.D.E.R SHAKUR

BANTAL "LOVE"...JUST FOR YOU

JUST FOR U, MY LOVE.  
Inilah hadiah birthday dari shakur kepada insan teristemewa..pada 21 hb Mei 2011 ini..Moga-moga hadiah ini memberi kepuasan kepada insan teristemewa ini..

May 16, 2011

CUTI-CUTI

wal padang pasirr...ya..unnnta...tompok2.

peace...>_<V

Flowerish...!!
dah lama x update blog...minx maaf kepada kawan2 yg sy terlewat reply order ke...dis week g johor n melaka..memg penat tp besh..>_< mcm x mo balik j..tp apapun keje yg tertangguh harus diselesaikan segera..u sedg mennti temphan bersabar lah mennti yer...

May 11, 2011

O.R.D.E.R ABG IZA

SEBELUM

SELEPAS
HP STRAP INI DI TEMPAH OLEH ABANG IZA..TQ..HOPE SUKE...^^

May 10, 2011

MOHON KEMAAFAN

salam...

saya dengan rase rendah diri memohon maaf di atas 
kelemahan saya dalam memberi perkhidmatan barangan kepada anda semua..di samping, jutaan terima kaseh kepada kawan2 yang menegur disetiap apa yang kurang.Sesungguhnya, hanya ALLAH yang mampu membalas nya...^^;.dan saya akan mengambil setiap teguran sebagai platform untuk minimize setiap kekurangan ..TQ ,^^

BEKAS TISU

RM4.00
Kawan2 boleh beritahu saya corak apa yang kawan2 nak dan jua warna pilihan...

O.R.D.E.R ANIM


May 9, 2011

pensil case tomeyy

ruanG dALam

ni pandangan depan..x bis siap lagi ni kawan2..sy msh nk touch up..yela, ni kali pertama sy wat pensil case...^^

20 amalan murah rezeki


petikan ini saya petik dari laman web, i luvislam.
Amalan-amalan ini menjadi sebab Allah S.W.T. melimpahi hamba-Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-Nya.
Berdasarkan konsep rezeki yang telah diperkatakan, Allah S.W.T. memberi jalan buat setiap hamba-Nya untuk memperolehi rezeki dalam pelbagai bentuk yang boleh menjadi punca kebaikan dunia dan akhirat.
Di antaranya:
01.Menyempatkan diri beribadah
Allah S.W.T. tidak sia-siakan pengabdian diri hamba-Nya, seperti firman-Nya dalam hadis qudsi:
"Wahai anak Adam, sempatkanlah untuk menyembah-Ku maka Aku akan membuat hatimu kaya dan menutup kefakiranmu. Jika tidak melakukannya maka Aku akan penuhi tanganmu dengan kesibukan dan Aku tidak menutup kefakiranmu." – [Riwayat Ahmad, Tirmizi, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abu Hurairah r.a.]
02.Memperbanyakkan istighfar
Istighfar adalah rintihan dan pengakuan dosa seorang hamba di depan Allah S.W.T., yang menjadi sebab Allah S.W.T. jatuh kasih dan kasihan pada hamba-Nya lalu Dia berkenan melapangkan jiwa dan kehidupan si hamba. Sabda Nabi S.A.W.:
"Barang siapa memperbanyak istighfar maka Allah S.W.T. akan menghapuskan segala kedukaannya, menyelesaikan segala masalahnya dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka." – [Riwayat Ahmad, Abu Daud, an-Nasa'i, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abdullah bin Abbas r.a]
03.Tinggalkan perbuatan dosa
Istighfar tidak laku di sisi Allah S.W.T.jika masih buat dosa. Dosa bukan saja membuat hati resah malah menutup pintu rezeki. Sabda Nabi S.A.W.:
"... dan seorang lelaki akan diharamkan baginya rezeki kerana dosa yang dibuatnya." – [Riwayat at-Tirmizi]
04.Sentiasa ingat Allah S.W.T.
Banyak ingat Allah S.W.T. buatkan hati tenang dan kehidupan terasa lapang. Ini rezeki yang hanya Allah S.W.T.beri kepada orang beriman. Firman-Nya:
"(iaitu) orang-orang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah S.W.T.. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah S.W.T.hati menjadi tenteram." [Ar-Ra'd: 28]
05.Berbakti dan mendoakan ibu bapa
Dalam hadis riwayat Imam Ahmad, Rasulullah S.A.W. berpesan agar siapa yang ingin panjang umur dan ditambahi rezekinya, hendaklah berbakti kepada ibu bapanya dan menyambung tali kekeluargaan. Baginda S.A.W. juga bersabda:
"Siapa berbakti kepada ibu bapanya maka kebahagiaanlah buatnya dan Allah S.W.T.akan memanjangkan umurnya." – [Riwayat Abu Ya'ala, at-Tabrani, al-Asybahani dan al-Hakim]
Mendoakan ibu bapa juga menjadi sebab mengalirnya rezeki, berdasarkan sabda Nabi S.A.W.:
"Apabila hamba itu meninggalkan berdoa kepada kedua orang tuanya nescaya terputuslah rezeki (Allah S.W.T.) daripadanya." – [Riwayat al-Hakim dan ad-Dailami]
06.Berbuat baik dan menolong orang yang lemah
Berbuat baik kepada orang yang lemah ini termasuklah menggembirakan dan meraikan orang tua, orang sakit, anak yatim dan fakir miskin, juga isteri dan anak-anak yang masih kecil. Sabda Nabi S.A.W.:
"Tidaklah kamu diberi pertolongan dan diberi rezeki melainkan kerana orang-orang lemah di kalangan kamu." – [Riwayat Bukhari]
07.Tunaikan hajat orang lain
Menunaikan hajat orang menjadi sebab Allah S.W.T. lapangkan rezeki dalam bentuk tertunainya hajat sendiri, seperti sabda Nabi S.A.W.:
"Siapa yang menunaikan hajat saudaranya maka Allah S.W.T.akan menunaikan hajatnya" – [Riwayat Muslim]
08.Banyak berselawat
Ada hadis yang menganjurkan berselawat jika hajat atau cita-cita tidak tertunai kerana selawat itu dapat menghilangkan kesusahan, kesedihan, dan kesukaran serta meluaskan rezeki dan menyebabkan terlaksananya semua hajat. Wallahu a'lam.
09.Banyakkan berbuat kebajikan
Ibnu Abbas berkata:
"Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makhluk yang lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempit rezeki dan makhluk lain mengutuknya."
10.Berpagi-pagi
Menurut Rasulullah S.A.W., berpagi-pagi (memulakan aktiviti harian sebaik-baik selesai solat Subuh berjemaah) adalah amalan yang berkat.
11.Menjalinkan silaturrahim
Nabi S.A.W. bersabda:
"Barang siapa ingin dilapangkan rezekinya dan dilambatkan ajalnya maka hendaklah dia menghubungi sanak-saudaranya." – [Riwayat Bukhari]
12.Melazimi kekal berwuduk
Seorang Arab desa menemui Rasulullah S.A.W. dan meminta pedoman mengenai beberapa perkara termasuk mahu dimurahkan rezeki oleh Allah S.W.T.. Baginda S.A.W. bersabda:
"Sentiasalah berada dalam keadaan bersih (dari hadas) nescaya Allah S.W.T. akan memurahkan rezeki." – [Diriwayatkan daripada Sayidina Khalid al-Walid]
13.Bersedekah
Sedekah mengundang rahmat Allah S.W.T. dan menjadi sebab Allah S.W.T. buka pintu rezeki. Nabi S.A.W. bersabda kepada Zubair bin al-Awwam:
"Hai Zubair, ketahuilah bahawa kunci rezeki hamba itu ditentang Arasy, yang dikirim oleh Allah azza wajalla kepada setiap hamba sekadar nafkahnya. Maka siapa yang membanyakkan pemberian kepada orang lain, nescaya Allah S.W.T. membanyakkan baginya. Dan siapa yang menyedikitkan, nescaya Allah S.W.T. menyedikitkan baginya." – [Riwayat ad-Daruquthni dari Anas r.a.]
14.Melazimi solat malam (tahajjud)
Ada keterangan bahawa amalan solat tahajjud memudahkan memperoleh rezeki, menjadi sebab seseorang itu dipercayai dan dihormati orang dan doanya dimakbulkan Allah S.W.T..
15.Melazimi solat Dhuha
Amalan solat Dhuha yang dibuat waktu orang sedang sibuk dengan urusan dunia (aktiviti harian), juga mempunyai rahsia tersendiri. Firman Allah S.W.T.dalam hadis qudsi:
"Wahai anak Adam, jangan sekali-kali engkau malas mengerjakan empat rakaat pada waktu permulaan siang (solat Dhuha), nanti pasti akan Aku cukupkan keperluanmu pada petang harinya." – [Riwayat al-Hakim dan Thabrani]
16.Bersyukur kepada Allah S.W.T.
Syukur ertinya mengakui segala pemberian dan nikmat dari Allah S.W.T.. Lawannya adalah kufur nikmat. Allah S.W.T.berfirman:
"Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur, nescaya Aku tambahi nikmat-Ku kepadamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras." – [Ibrahim: 7]
Firman-Nya lagi:
"... dan Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur." – [Ali Imran: 145]
17.Mengamalkan zikir dan bacaan ayat Quran tertentu
Zikir dari ayat-ayat al-Quran atau asma'ul husna selain menenangkan, menjenihkan dan melunakkan hati, ia mengandungi fadilat khusus untuk keluasan ilmu, terbukanya pintu hidayah, dimudahkan faham agama, diberi kemanisan iman dan dilapangkan rezeki.
Misalnya, dua ayat terakhir surah at-Taubah (ayat 128-129) jika dibaca secara konsisten tujuh kali setiap kali lepas solat, Insya-Allah dikatakan boleh menjadi sebab Allah S.W.T. melapangkan kehidupan dan memurahkan rezeki.
Selain itu, salah satu nama Allah S.W.T., yakni al-Fattah (Maha Membukakan) dikatakan dapat menjadi sebab dibukakan pintu rezeki jika diwiridkan selalu. Contohnya dibaca "Ya Allah ya Fattah" berulang-ulang, diiringi doa: "Ya Allah S.W.T., bukalah hati kami untuk mengenali-Mu, bukalah pintu rahmat dan keampunan-Mu, ya Fattah ya 'Alim."
Ada juga hadis menyebut, siapa amalkan baca surah al-Waqi'ah setiap malam, dia tidak akan ditimpa kepapaan. Wallahu a'lam.
18.Berdoa
Berdoa menjadikan seorang hamba dekat dengan Allah S.W.T., penuh bergantung dan mengharap pada rahmat dan pemberian dari-Nya. Dalam al-Quran, Allah S.W.T. menyuruh kita meminta kepada-Nya, nescaya Dia akan perkenankan.
19.Berikhtiar sehabisnya
Siapa yang berusaha, dia yang akan dapat. Ini sudah menjadi sunnatullah. Dalam satu hadis sahih dikatakan bahawa Allah S.W.T. memberikan dunia kepada orang yang dicintai-Nya dan yang tidak dicintai-Nya, tetapi agama hanya Allah S.W.T. beri kepada orang yang dicintai-Nya sahaja. – [Riwayat Ahmad, Ibnu Abi Syaibah dan al-Hakim]
Bagi orang beriman, tentulah dia perlu mencari sebab-sebab yang boleh membawa kepada murah rezeki dalam skop yang luas.
Misalnya, jika hendak tenang dibacanya Quran, jika hendak mendapat anak yang baik dididiknya sejak anak itu di dalam rahim lagi, jika hendak sihat dijaganya pemakanan dan makan makanan yang baik serta halal, jika hendak dapat jiran yang baik dia sendiri berusaha menjadi baik, jika hendak rezeki berkat dijauhinya yang haram, dan sebagainya.
20.Bertawakal
Dengan tawakal, seseorang itu akan direzekikan rasa kaya dengan Allah S.W.T. seperti firman-Nya:
"Barang siapa bertawakal kepada Allah S.W.T., nescaya Allah S.W.T. mencukupkan (keperluannya)." – [At-Talaq: 3]
Nabi S.A.W. bersabda:
"Seandainya kamu bertawakal kepada Allah S.W.T.dengan sebenar-benar tawakal, nescaya kamu diberi rezeki seperti burung diberi rezeki, ia pagi hari lapar dan petang hari telah kenyang." – [Riwayat Ahmad, at-Tirmizi, Ibnu Majah, Ibnu Hibban, al-Hakim dari Umar bin al-Khattab r.a.]
Kesemua yang disebut di atas adalah amalan-amalan yang membawa kepada takwa.
Dengan takwa, Allah S.W.T. akan memberi "... jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkan), dan memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya." – [At-Talaq: 2-3]
Pendek kata, bagi orang Islam.. untuk murah rezeki dalam ertikata yang sebenar, kuncinya adalah dengan melaksanakan amalan-amalan takwa.
Amalan-amalan ini akan menjadi sebab jatuhnya kasih sayang Allah S.W.T., lalu Allah S.W.T. pasti melimpahi hamba-Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian-Nya. Insya-Allah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by Beautifully Chaotic