Salam terakhir buat sahabatku, ELEIZA BT SUFIAN ( part II )

by - May 31, 2012

entah kenapa fikiranku melayang mengingatimu sahabatku..Rinduku padamu tidak dapat ku luahkan lagi sendiri kepadamu.Ingin ku hubungi mu, call, msg..tapi baru sedar kite sekrang terlalu jauh.Kita dipisahkan dengan 2 alam yang berbeza.Sahabat,sedang aku mendengar alunan bait-bait lirik lagu sinar kejora zaman...aku teringat kan kamu.Aku sangat merasakan pemergianmu.

Sukar di cari ganti
Mekar kasihmu ria
Segar menghibur hati

Tak mungkin dilupakan

Senandung zikir ku titipkan..hadiah perpisahan

Buat dirimu kasih…yang pergi selamanya

Wahai Tuhan Dikau maafkanlah…hulurkanlah keampunan Mu

Rahmatilah rohnya…sentosa di alam sana

Pulanglah…bersama…ketenangan…menuju Allah

Damailah…bahagialah…bersama kasihnya

Terasa masih segar gelak tawa, gurauan,senyumanmu.Terasa kau masih disisiku.Hanpir 16 hari pemergianmu..ke alam sana, aku doakan kau tenang dan gembira.Kau sudahpun menemui Ilahi..terlebih dahulu dari ku.Aku terkilan amat tidak dapat melawatmu buat kali terakhir..maafkan aku sahabatku.rase sesal ni masih menghantui aku..malah ingin ku lari mendakapmu buat kali terakhir.
teringat lagi aku, pada pagi 15hb Mei 2012 aku mendapat msg dr sahabtku..mengatakan pemergianmu.Saat itu aku seakan tidak percaya namun jauh sudut hatiku aku redha pemergianmu..kerna selama hayatmu,kau telah menanggung kesakitan yang amat sangat.Nafas terakhir pergi membawa segala kesakitan yang kau deritai.Saat pemergianmu..aku masih di labuan sementara kau telah pun SELAMAT dikebumikan di Kuala Kangsar.
Eleiza...izinkan aku untuk mengimbau kembali kenangan persahabatan kite selama hampir 10 tahun.
Aku tiada kawan rapat selain mu.Kemana ku mahu pergi pasti aku temani malah kemanapun kau mahu pergi aku turut menemanimu.Namun disaat kau ditimpa penyakit itu, kau tak larat nak keluar..kata kau sakit pada tulang belakang..dan sakit sgt.Aku paham dan mengerti malah ketika itu kau juga sibuk dengan rawatan2 untuk penyakit mu itu.Kali terakhir aku menemui mu..pada bulan disember 2011 dirumahmu.Masa tu aku tengok kau dah macam kuat sikit.Senyuman mu masih seperti dulu.Bicaramu pun sudah bnyak.Masa itu aku memanjatkan rasa syukur yang kau sudah sembuh dan aku begitu yakin yang kau akan sembuh:)..tetapi rupanya inilah pertemuan terakhir yang Allah telah aturkan buat kite.:(
inilah antara HOTSTUFF yang paling kau sayang..VESPA!!

Kau memang fanatik kan vespa..kan.sampai dalam facebook pun kau letak nama CHENTA VESPA( kau membuat aku tersenyum :)

PANGGG!!!
Lamunanku terhenti..Ku pandang kiri dan kanan.Rupanya aku mengelamun lagi..entah kenapa aku tidak jemu mencoretkan sesuatu tentangmu.

seikhlasnya sahabatku eleiza..moga kau tenang di sana.Alfatihah buatmu..~~

Allah, aku juga akan kembali menemui MU...

You May Also Like

11 comments

  1. INTAN KENAL KE DGN DIA JIHA..DE GAK INTAN TENGOK MUKA DIA..TP X BPE INGT LA

    ReplyDelete
  2. @eintan nurfuziedie sekolah rpk dulu.form1-3.f4 die p teknik..kuala kangsar.mesti ingt punyerr...

    ReplyDelete
  3. MMG LA X INGAT..SBB X KENAL PUN..INTAN KAT RPK FORM 5 JE..

    ReplyDelete
  4. sedihnya..kwn sendiri pergi dulu kerana menderita sakit..

    ReplyDelete
  5. memg sedey.sgt sedey.xdpt nk gmbrkn persn nie

    ReplyDelete
  6. sedey , harap dia tenang di sana..amin

    ReplyDelete
  7. Yana tag kamuu disni :: http://liyana-fauzi.blogspot.com/2012/05/mega-tech-giveaway-by-mizzsninie-cikmun.html :: Join tau ! Senang sangat2 Syarat GA dia , hope kamu boleh join kayh !::

    ReplyDelete