kini SPA membuka lebih peluang pilihan pekerjaan

by - July 03, 2012

Aku semalam tengok berita..ada makluman mengenai SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM(SPA)telah membuka peluang kepada para ijazah untuk membuat pemilihan jawatan sebanyak 15 (banyak kan?) kalau dulu.hanya 5 sahaja yang kite boleh pilih.Apalagi aku terus menggapai laptop kesayangan dan membuka akaun SPA permohonan aku( yang dah lama bersarang )..

baca tak yang dalam kotak kuning tu..^^
apabila diberi peluang begini,maka aku dengan tidak sabarnya terus membuat permohonan baru. Kemain banyaknya jawatan.tapi bukan boleh main pilih je ..aku tengok jugak penerangan pekerjaan tersebut.Aku yang memang dari dulu tiada pekerjaan tetap ini tambah tambah selepas berkahwin ikut suami ke labuan..terus susah nak dapat kerja.(adoiiii).Hutang PTPTN masih berbaki lagi..tetapi ku kuatkan semangat untuk berjuang!( sorry la ayat macam poyo jer).InsyaAllah,jika ada rezeki..mana tahu keajaiban dari Nya..aku dapat jugak kerja tetap.Doakan aku yerk..kawan-kawan.
Ya Allah,mudahkan urusan ku di dunia dan akhiratMu..aminn.

BAGI YANG BELUM BERDAFTAR SILA KE SINI.Nanti korang cari butang PEMOHON PEKERJAAN.Kemudian,teruskanlah membuat pendaftaran.Akhir sekali,akan keluar macam summary segala permohonan korang.^^
ini contoh yang aku dapat selepas akhir pendaftaran tadi.Aku harap moga ada yang terlekat..aminn

Ya Allah,limpahkan lah rezeki yang halal kepada ku dan suamiku..aminn

You May Also Like

6 comments

  1. baru jek temuduga spa minggu lepas ..huhu ..gudluck ye akak ,moga dpt apa yg diinginkan :)

    ReplyDelete
  2. Owh baru tahu..nk bkak jgk la spa jp lgi..sbnrnya dh kecewa or tawar hati dh nk mohon lg..dh dua kali inteview tk dpt..

    ReplyDelete
  3. @teratak hatisekurang-kurangnya..ada jugak itw..sy xdpt pun..isi jerk.paling kurang dipanggil untuk ujian bertulis jerk..

    ReplyDelete