Hentikan surat berantai...

by - November 28, 2012

assalamualaikum wbt dan selamat petang semua.
aku nak kongsikan sesuatu dengan korang..mengenai SURAT BERANTAI yang baru sahaja aku dapat:
>>>>>>sila scroll yerr..^^

          
Weyhh , korang bace niyy erkk . Terutamanya nama yang aku dah tag .
Wasiat NABI MUHAMMAD S.A.W. MESTI
BACA!!!!!
ni adalah benar... sila baca sehingga habis...
dan tlg sebarkan kepada seberapa byk org
Islam yg boleh...
Assalamualaikum ...... Warahmatullahi
Wabarakatuh
ini adalah surat wasiat dari penjaga makam
Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad
... Maeine (Saudi Arabia).
pada suatu malam ketika membaca Al-Quran
di
makam Rasulullah SAW.
selepas membaca lalu
hamba tertidur, dalam tidur hamba
bermimpi
didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda
kepada
hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal
dunia di zaman ini tiada seorang pun yang
matinya dalam keadaan beriman.
(a)isteri tidak mendengar kata suami.
(b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.
(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak
membuat
kebajikan.
Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah
kamu
menyedarkan kepada orang Islam ini supaya
membuat kebajikan, kerana hari
penghabisan(... ...Qiamat) akan tiba di
mana
bintang akan terbit dari langit, sesudah itu
matahari akan turun di atas kepala.
PESANAN HAMBA INI
(a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita
Muhammad SAW.
(b) bertaubatlah - dengan segera sementara
Pintu Taubat masih terbuka.
(c) Bersembahyangla .. (d) berzakat -
jangan ditinggalkan.
(e) Menunaikan Fardhu haji - bila
berkemampuan.
(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu
bapa.
UNTUK MAKLUMAN
1.
seorang saudagar dari bombay telah
menerima surat ini dan beliau telah
mencatak
sebanyak 20 salinan dan mengirimkan
kepada
orang lain, dia kemudiannya dianugerahi
Allah
dengan mendapat keuntungan yang besar
dalam perniagaannya.
2.
seorang hamba Allah telah menerima surat
ini tetapi tidak mengendahkannya ...... dan
menganggap wasiat ini palsu, maka selang
beberapa hari kemudian anaknya meninggal
dunia.
3.
Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas
Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini
kemudian mengarahkan setiausahanya
mencetak sebanyak 20 salinan dan
menghantarnya kepada orang lain, maka
selang beberapa hari kemudian dia telah
mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat
di
malaysia timur.
4.
tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar
perak secara tidak langsung dipecat dari
jawatannya kerana apabila beliau menerima
wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan
untuk disebarkan kepada orang lain tetapi
beliau telah menyedari kesilapannya lalu
beliau mencetak semula wasiat ini dan
mengirimkannya kepada orang lain,
beberapa
hari kemudian beliau telah dilantik menteri
Kabinet Perdana Menteri.
5.
Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat
wasiat ini dan tidak percaya akan
kebenarannya juga menganggap palsu lalu
membuangnya ke dalam tong sampah.
seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan
hukuman pancung sampai mati.
6.
di Terengganu, seorang pekerja bengkel
kenderaan telah menerima wasiat ini dari
pengirim yang tidak dikenali yang datangnya
dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20
salinan seperti yang dituntut.
Alhamdulillah dia
dianugerahkan oleh Allah seorang gadis
berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh
Islam.
baginya anugerah ini paling agung dan
tidak ada tandingannya.
7.
Di Terengganu juga, seorang hamba Allah
telah menerima surat ini dari orang yang
tidak
dikenali tetapi beliau tidak
mengendahkannya
dengan mengatakan ianya bohong belaka
dan
sengaja mengada-adakan untuk menakutkan
orang yang membacanya.
Beberapa hari
kemudian dia telah mendapat penyakit ganjil
dan penderitaanya amat menyedihkan.
setelah
tiga minggu mendapat rawatan rapi di
hospital,
penyatkitnya sukar juga diubati oleh doktor.
Akhirnya beliau teringat akan wasiat ini dan
mengedarkannya kepada orang lain.
Semingu
kemudian barulah beliau beransur sembuh
sehingga sekarang.
Banyak lagi contoh-contoh orang yang
menerima wasiat ini tetapi tidak
mempercayainya dan tidak mengedarkannya
atau menyampaikan kepada orang lain.
dimana
mereka mendapat malapetaka.
setelah
kejadian yang menggembirakan dan
menyakinkan ini anda jangan lupa
menyampaikan 20 salinan wasiat dalam
masa
96 jam dari masa anda menerimanya.
InsyaAllah anda akan memperolehi sesuatu
dari YANG MAHA KUASA dengan penuh
keyakinan pasti ia akan menerangi hidup
anda dengan nikmat kebahagiaan hidup.
INSYAALLAH.
PERHATIAN
setelah membaca wasiat ini hendaklah
ditulis atau dicetak dan disampaikan kepda
orang lain sebanyak 20 salinan. sekiranya
telah dilakukan anda akan dianugerahkan
sesuatu nikmat hajat anda akan dikabulkan
oleh ALLah.
kata sheikh ahmad lagi. jika apa yang hamba
katakan ini tidak benar, biarlah hamba mati
dalam kekufuran dan hamba tidak mendapat
perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW
naaauzubillah. oleh itu hendaklah ditulis
atau dicetak dan disampaikan kepada orang
lain.
insyaAllah dalam masa 2 minggu anda akan
berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan
ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah
diabaikan atau dibiarkan
TLG SEBARKAN KEPADA UMAT ISLAM..
SEBARKAN 20 WASIAT INI KEPADA SEMUA
UMAT ISLAM..


selepas korang baca surat ini..apakah tindakan sewajarnya yang korang akan ambik?
Forward kan ..ke?

sejujurnya,..masa zaman aku belajar kat universiti dulu-dulu,aku pernah dapat msg berantai macam gini..YaAllah,takut jugak..sebab dalam surat itu..memberi amaran jika kita mengabaikan surat itu..musibah akan menimpa kita..nauzubillah..

aku ini dengan baik hatinya mengforwardkan surat itu kepada kawan2 aku,hampir 10 orang.masa tu...dah tak fikir pasai kredit habis ke..dan aku tidak tahu apakah kawan2 aku juga melakukan tindakan yang sama atau tidak.
selepas kejadian itu,aku terus bertanya kepada ustazah.Ustazah aku jawab lebih kurang cam gini
" Kalau dapat lagi,SEMAK dulu kesahihannya..Jangan forward kalau boleh..DELETE je.."
 sambung ustazah ku lagi
" keyakinan dalam beragama haruslah teguh dan diletakkan sepenuhnya kepada Allah..bukan mana2 benda.Musibah atau rezeki semuanya datang dari Allah.."

Aku terdiam..dan mula beristighfar..aku jahil suatu ketika dulu.**bukan nak kata aku sekarang dah alim...ke apa..cuma lebih baik melakukan kesilapan dan bertaubat,dari terus-terus melakukan kesilapan kan...

hari ini,aku dapat lagi msg macam gini..erm,tapi tak pelah..aku dapat pun dari seorang yang agak rapat..Mungkin die juga tidak tahu...so aku jelaskan kepada die kebenarannya..Alhamdulilah...:)

##ulasan lanjut dari Ust zaharuddin

You May Also Like

3 comments

  1. tak sukanya dapat surat berantai ni..buat orng takut je..walaupun kita tahu, yang wajib kita tahu hanya Allah yang Maha berkuasa..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah memang dari dulu kalau dpt msg mcm ni saye x layan. kalau yg suruh foward tu tanpa ckp ada musibah jika x foward, yg tu saya boleh terima. tp kalau yg siap tulis ada keajaiban lah klu foward, atau ada musibah klu x foward, hah yg mcm ni mmg x layan.

    tp baguslah, sebab mmg kita kena tegur penghantar tu. spy mereka x percaya benda2 syirik ni.

    ReplyDelete