Drama SAHARA..sekering dan sepanas gurun sahara - Jiakreatifelt

Jan 31, 2013

Drama SAHARA..sekering dan sepanas gurun sahara


  • Buat sideincome dengan autoblogger
  • Nak anak!
  • Zombie
  • YUNA!
  • anda cun or cantik?
  • inilah babak-babak yang mendapat kritikan hebat
    niat dihati bukan untuk mengaibkan sesiapa tapi sebagai umat islam kite harus prihatin dengan masalah yang berlaku disekeliling kite.
    Siapa yang menonton drama sahara di astro prima?angkat tangan!!ke orang duk layan cerita setia hingga hujung nyawa?ahaksss..aku dan suami pun tengok cite cinta romantik tuh.best kan...hihihi.
    okaylah,berbalik kepada drama ala2 islamik nie..bagi aku drama nie macam drama qaleesya yang suatu ketika dulu dilakonkan oleh elfira loy.tapi kali ni,ia membawa satu perubahan dimana watak heroin ni memakai niqab.Jujur aku memang suke tengok orang pakai niqab dan aku juga teringin untuk memakainya suatu hari nanti.aminn(doakan yer^^).Pada awalnya aku teruja menonton drama nie..namun lama kelamaan ia menjadi kurang enak di mata aku.
    kalau korang tengok pada gambar2 di atas..terlalu banyak kesilapan yang dilakukan oleh pelakon2 dalam drama nie.(korang tengok sendiri ok dan nilai).
    bagi aku,untuk menghasilkan sebuah drama yang islamik..pengarah dan pelakon malah semua yang terlibat dalam produksi ni harus menitik beratkan jalan cerita,cara lakonan yang benar2 mengikut syarak.Jangan lah kerana untuk mengaut keuntungan..maka hal-hal ini di pandang enteng.INGAT!PENGHASILAN DRAMA JUGA ADALAH SUATU DAKWAH KEPADA MASYARAKAT.Namun jika ia disalah gunakan maka remaja2 atau kanak2 yang menonton cerita ini akan menjadikan ia suatu panduan malah tidak keterlaluan untuk aku katakan ia akan menjadi ikutan..Kenapalah pengarah2 diMalaysia ini tidak mencontohi   filem KETIKA CINTA BERTASBIH.FILEM ISLAMIK yang langsung tidak memerlukan pegang2 antara lelaki dan perempuan..tetapi tengok hasilnya..!filem ini meletop!!!bum bum bum.Alhamdulilah...:)
    so,akhir kalam..selepas ini jadikan pengajaran dan lakukan lah pembaikan ke atas mana2 drama/filem islamik yang ingin dilakukan.Jangan hanya mengejar keuntungan dunia tetapi saham di akhirat lebur begitu sahaja.
    p/s :patutlah siaran tv al hijrah tidak menayangkan drama sahara ini...huhuhu..
     kalau korang rasa DRAMA INI PERLU DI HENTIKAN..KLIK SINI
    baiklah..YANG BAIK adalah datangnya dari Allah..YANG BURUK dan YANG HINA adalah dari aku sendiri.Minta maaf

    16 comments:

    1. SGT SETUJU.. BOLEH DIKATAKAN SETIAP HARI SY TONTON DRAMA NI. BYK SGT KKILAFAN. NAUZUBILLAH. TERASE ISLAM TU DIPERMAINKAN...

      ReplyDelete
    2. betul...dah banyak drama Islamik kat Malaysia ni, tapi salah buat..

      geram rasa tengok....!tidak logik...

      ReplyDelete
    3. tu lah drama sekarang dah terikut budaya asing

      ReplyDelete
    4. tgk iklan saje dh menyampah sbb bertudung litup tapi menampakkan kening yg nipis...

      ReplyDelete
    5. Anis pun tengok tapi 1 episod je.Ayah marah tgk cerita tu.Main2 kan islam pulak.

      ReplyDelete
    6. @La Tahzanalhamdulilah..ayah anis sgt bertanggungjawab.respect!

      ReplyDelete
    7. @sHiMi sHinHae~sedih je tgk drama nie.bukan sesiapapun yg buat..tp org islm tu sendiri.sepattnya sblum menghasilkan sebuah drama wajib dinilai oleh alim ulama jugak kan

      ReplyDelete
    8. ape lah buat cerita camni..tapi pengarah dia bukan islam kan? :)

      ReplyDelete

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    @templatesyard