2 kejadian yang memalukan

by - March 09, 2013

alhamdulilah,masih diberi kekuatan untuk menghadapi hari ini.dalam minggu-minggu sebelum ini agak sibuk dengan kerja dan mujurlah weekend ni dapat rehat bersama suami..plus spending my time with my blog.

sebenarnya,minggu lepas adalah 1 minggu yang penuh gossip!nak tahu gossip ape..?kisah budak sekolah.erm,siapa?dimana?sekolah?ishk..biarlah rahsia..tujuan aku bukan nak aibkan sesiapa cuma aku nak kite sama2 ambil pengajaran dari kisah ini.
sekadar gambar hiasan

kisah 1:
seorang pelajar perempuan ditangkap sedang *** bersama kekasih hatinya di dalam hutan.Malangnya,menurut sumber you tube(yang telah tersebar)..pelajar perempuan ini sudahpun membuka seluar ..dan tidak membuka tudung+baju.(opsss..malunya aku nak taip benda nie)tetapi inilah kejadian yang sebenarnya berlaku.tidak sempat mereka melakukan projek itu,ada orang nampak kemesraan mereka dan mereka dimarahi serta dimaki.tengok pada raut wajah lelaki(kekasihnya) tiada langsung tanda kesal/bersalah..

kisah 2:
pelajar tingkatan2 ditangkap kerana bercium dengan pelajar tingkatan 1.wah!!budak sekarang dah maju!
ni mesti terpengaruh dengan filem omputih,mexico dan sewaktu dengannya.Dikatakan juga pelajar ini menuduh ayahnya yang telah mencabul dirinya.macam-macamlah!dan kini bapanya ditangkap untuk siasatan lanjut.

pengajaran:
nah,begitu mudah remaja perempuan sekarang ini.seolah tidak ada rasa malu dan terlalu mengikut hawa nafsu.cube kite perhatikan zaman sekarang,remaja perempuan islam terutamanya bebas bertepuk tampar dengan lelaki bukan mahram,malah ada yang sanggup melakukan seks..utk kepuasan.Inilah dunia akhir zaman.dimanakah peranan ibu bapa yang sepatutnya memerhatikan tingkah laku anak-anak mereka dan mendidik mereka tentang agama islam.janganlah hanya islam pada kelahiran.sedih dan geram apabila mendengar 2kisah remaja ini.
pemakaian wanita islam bukan setakat memakai tudung tetapi perlu ajar mereka  bahawa kewajiban menutup aurat.bukan membalut iaitu memakai tudung tapi menampakkan lurah,menampakkan susuk tubuh..dsb.(bahasa mudahnya memakai pakaian yang ketat)

wahai adik-adikku..yang masih baru nak belajar mengenal dunia ini..jadilah seorang wanita yang taat pada agama,tebalkan rasa malu untuk menunjukkan auratmu kepada bukan mahram,tinggikan akhlakmu,hormati ibu bapa dan orang-orang sekelilingmu.Perjalananmu masih jauh jangan hanya nampak sebuah kisah indah yang sementara.berhati-hatilah dalam memilih kawan..tumpukan kepada pelajaran..

You May Also Like

6 comments

  1. Malunya...bila tiada malu dalam diri macam-macam boleh berlaku..semoga aku serta darah daging aku dijauhkan dari sikap tidak tahu malu ini ..

    ReplyDelete
  2. remaja sekarang ni dah tak takut buat perkara-perkara sebegitu..

    ReplyDelete
  3. remaja2...memang benda tak elok je yang mereka buat..huhu

    ReplyDelete
  4. Ishh ishh ish . tak patut . akhir zaman la kan ? tak tau malu sungguh diorang ek ? tak patuttt

    ReplyDelete