August 2013 - Jiakreatifelt

Aug 30, 2013

custom design blog kak ina( september)



http://utrimproduk77.blogspot.com/

alhamdulilah...blog untuk kak ina dah siap bagi bulan september.
dan sangat teruja sebab kak ina sangat berpuas hati dengan design kali ni.

mana tak puas hati nya sebab doodle yang cute seperti di atas telah direka oleh Alief..
(thanks encik alieff ye) sebab buat entry pasal doodle nie.

Aug 26, 2013

MUHASABAH:KHAS UNTUK GADIS YANG SUKE BERGAMBAR DI FB


#Mulakan perubahan hari ini:)

Aug 23, 2013

INCOME:MELALUI JOBSDIRUMAH
Jobsdirumah?mungkin korang dah sedia maklum atau pun belum maklum mengenai jobsdirumah nie.
Sebenarnya,secara jujur aku baru sahaja mendaftar secara aktif di Jobsdirumah memandangkan aku adalah freelancer.:)
iaitu full time duduk rumah sebagai suri rumah ..hihihihi
jobsdirumah ini bukanlah satu penipuan malah ia adalah salah satu usaha bagi korang mendapatkan income lebih.Kerja yang akan korang perlu buat adalah berdasarkan kemahiran korang sendiri malah korang boleh pilih untuk melakukan mana-mana kerja yan korang minat dan mampu buat.
ok,serba ringkas mengenai jobsdirumah ni.
kerja yang perlu korang buat adalah:

untuk makluman korang,syarikat yang menawarkan pekerjaan ini adalah syarikat dari luar negara yang mana apabila korang menyelesaikan pekerjaan yang diberi korang akan dibayar dengan nilai mata wang mereka.Cube fikirkan sejenak.mata wang mereka jauh lebih tinggi dari mata wang kite.so,agak lumayana hasilnya nanti.:D
Bagi korang yang memang rajin online dan suke menghadap komputer berjam jam apa kata korang join jobsdirumah ini dan sedikit sebanyak korang boleh menjana pendapatan sampingan.Menarik bukan..?
Jobsdirumah ini korang boleh buat secara sambilan atau full time.(ikut pada masa kesesuaian korang)
Pendaftaran hanya RM50 sahaja
Kenapa perlu bayar..?
sebenarnya,selepas pembayaran korang akan di beri panduan asas secara online dan vidoe sebelum korang memilih pekerjaan yang ditawarkan.Apabila korang dah faham baru lah korang rasa yakin untuk memulakan kerja.Betul x..?
Korang mestilah seorang yang berfikiran terbuka dan mempunyai keazaman untuk berjaya.
INGAT:TIADA YANG SENANG UNTUK SENANG KAN? 
JADI INI ADALAH SALAH SATU USAHA ANDA 

MULAKAN SATU LANGKAH HARI INI UNTUK LANGKAH SETERUSNYA
  
PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan

Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan
Kerja Part-Time Di Rumah
Suri rumah, pesara, pelajar & sesiapa sahaja yang ingin bekerja dengan keselesaan di rumah sendiri. Join Sekarang!
jika korang rasa korang layak seperti di atas..maka jangan lepaskan peluang ini untuk korang mendaftar sebagai pekerja di jobsdirumah
pada mulanya aku juga rasa ia adalah salah satu penipuan namun percayalah aku juga telah mendaftar secara sah!dan dah ramai yang berjaya.Boleh rujuk>>

SINI
SINI
dan sebenarnya masih ramai lagi yang berjaya korang boleh rujuk sini
Berikut adalah bukti aku telah mendaftar!

Hnaya RM50 sebagai pendaftran..
Jujur,apalah sangat nilai RM50 ini untuk memulakan sesuatu proses pekerjaan yang jamin dapat memulangkan nilai korang itu atau lebih banyak nilai jika korang bekerja secara serius.


klik banner untuk mendaftar dan sila bayar dengan teliti cara pembayaran dibuat kepada anda.
TIPS: MENJAGA BUAH PINGGANG


** Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram ,buah-buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana.

** Memakan mi segera seperti mi maggi dan makanan rapu seperti twisties, chikadess, serta mi kuning dan roti canai memudahkan penyakit buah pinggang menyerang (Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei)

** Minuman seperti nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa juga perlu dielakkan kerana kandungan utama minuman ini mempunyai bahan kimia pewarna dan perisa, meminum teh kedai juga wajar dielakkan kerana teh kedai adalah teh ‘recycle’ yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.

** Pengambilan Coklat perlu dielakan dan meminimunkan pengambilan air milo dan gantikannya dengan horlick , dilarang sama sekali pengambilan minuman bergas kerana merosakkan buah pinggang.

** Kurangkan pengambilan ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang selama 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.

Mencegah adalah lebih baik dari merawat..

Aug 22, 2013

SEGMEN:Salam ukhuwah dari Blogger Madrasah Kehidupan.com
EDIT BLOG FARIZA
Tanda-Tanda Sakit Di Badan = Suatu Keajaiban Yang Wajib Anda Tahu!


                                        

Salam semua. Tanda-tanda sakit di badan memberi beberapa maksud tertentu. Kebanyakan orang salah faham akan perkara ini. Bacalah keterangan di bawah supaya anda memahaminya. Info di bawah ini antara info yang terbaik.

Tanda-tanda sakit yang selalu kita rasakan berhubung kait dengan fungsi badan yang lain. Bacalah untuk menilai sejauh mana kesihatan diri anda kerana informasi ini cukup bagus sebagai bahan rujukkan. Apa apa pun, kalau ada masalah dengan tubuh badan cepat-cepat lah pergi ke klinik atau hospital walaupun sakit hanya datang sekejap saja kerana mungkin dengan datang sekejap adalah untuk memberi clue/hint yang kita ni sebenar nya sakit.

1. MATA (Bertindak balas dengan keadaan hati).

a) Mata menjadi merah : Hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.
b) Mata menjadi kabur : Sering berlaku pada waktu pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku.
c) Keluar tahi mata : Fungsi hati lemah, pembuangan toksin sedang berlaku. Ini juga menunjukkan badan mengandungi asid berlebihan.
d) Keluar air mata : Gangguan emosi yang bersangkut dengan hati atau bebanan kerja
e) Ketegangan mata dan kelopak : Tekanan perasaan kerana tidak puas hati atau bebanan yang berat.


2. HIDUNG (Hidung mempunyai hubungan rapat dengan paru-paru dan kerongkong).

a) Selesema : Proses pembuangan toksin di bahagian kerongkong. Badan mengandungi asid berlebihan (biasanya suhu badan meningkat).
b) Hidung sumbat : Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.
b) Bersin
i) Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.
ii) Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.


3. BATUK
a) Batuk keluar kahak : Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.
b) Batuk tanpa kahak : Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Biasanya kahak pekat keluar selepas beberapa hari memakan RG.
c) Batuk dan berasa gatal di kerongkong : Proses membuang toksin di bahagian kerongkong dan paru-paru, biasanya berlaku pada orang yang banyak merokok atau terdedah kepada udara yang tercemar.


4. KERONGKONG

a) Kerongkong kering. Proses membuang toksin sedang berlaku di seluruh badan. Ini adalah tanda bahawa badan kita memerlukan banyak air untuk membuang toksin.
b) Sakit kerongkong. Seperti di atas. Paras keracunan lebih serius.


5. BIBIR (Berkaitan dengan fungsi sistem penghadaman)

a) Bibir pucat
i) Sistem penghadaman yang lemah.
ii) Perut mengandungi angin.
iii) Kurang darah yang disebabkan oleh sistem penghadaman yang kurang sempurna dan mengakibatkan kekurangan zat besi. Sepatutnya diperkuatkan fungsi penghadaman dahulu dengan RG sebelum memakan zat besi.
b) Bibir kering dan pecah. Perut mengandungi banyak bahan toksin.


6. MULUT DAN LIDAH : Berkaitan dengan fungsi jantung dan sistem pengedaran darah.

a) Lidah atau gusi bengkak, sakit : Menunjukkan jantung mempunyai masalah, seperti lemak yang berlebihan, injap menjadi lemah, saluran koronari tersumbat dan lain-lain lagi.
b) Lidah, tisu mulut atau gusi menjadi pecah-pecah (ulser). Menandakan darah mengandungi asid berlebihan.
c) Mulut berbau busuk . Proses penyeimbangan fungsi perut untuk pembuangan toksin.


7. TELINGA: Berkaitan dengan buah pinggang.

a) Telinga terasa tersumbat : Buah pinggang mengandungi toksin berlebihan.
b) Telinga berdengung : Sedang merawat buah pinggang yang lemah.Biasanya tapak kaki terasa sakit ketika bangun pagi dan sakit itu hilang setelah berjalan-jalan.


8. KULIT Berpeluh :

a) Peluh masin : Badan mengandungi lebihan asid urik.
b) Peluh berbau : Badan menyingkirkan toksin melalui perpeluhan.


9. RUAM DAN BISUL :
Badan menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air.


10. KULIT GATAL DENGAN RUAM :
Proses menyingkirkan toksin melalui kulit akibat terlalu banyak memakan ubat yang mengandungi bahan kimia.


11. KULIT PECAH DAN BERAIR : 
Proses pembuangan toksin yang larut dalam air.Sapukan serbuk Ganoderma pada kulit berkenaan.


12. RAMBUT GUGUR : 
Menandakan fungsi buah pinggang yang lemah. Selepas proses gugur, rambut akan tumbuh semula dengan lebih sihat dan subur.


13. SENDI-SENDI, TANGAN DAN KAKI

a. Sakit Sendi
i) Rasa panas. Menunjukkan terdapat luka di bahagian sendi berkenaan dan tanda- tanda penyakit pirai (gout).
ii) Tidak rasa panas Tanda-tanda sakit lenguh (rheumatism).
iii) Sakit di bahagian bahu. Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.
b) KEBAS TANGAN : Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar.
c) KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN : Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.
d) KEBAS KAKI : Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.
e) SAKIT TAPAK KAKI : Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.
f) SAKIT TUMIT KAKI : Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.
g) RASA PANAS DI TAPAK KAKI : Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.
h) GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI : Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).


14. TANDA-TANDA DALAMAN

A. KEPALA. Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.

B. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.

C. PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
a) Bahagian atas . Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
b) Bahagian bawah (tengkuk). Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.

D. SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA :Menandakan penyakit migrain.

E. BISUL TERJADI DI KEPALA Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.

F. RASA PENING YANG MEMUSING Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.


15. MULUT/KERONGKONG/LIDAH

a) LOYA/MUNTAH . Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.
b) MUNTAH DARAH
i) Darah merah : Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan
ii) Darah hitam: Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser.



16. LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK : 
Tanda sakit jantung.


17. KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT . 
Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman


18. KENCING

a) KERAP KENCING Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran
b) AIR KENCING BERKAPUR Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.
c) AIR KENCING BERMINYAK : Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.
d) AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT : Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.
e) AIR KENCING BERDARAH : Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.


19. BUANG AIR BESAR

a) CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR : Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.
b) SEMBELIT: Membersihkan toksin dari usus kecil.
c) NAJIS BERDARAH
i) Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
ii) Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.
d) NAJIS BERWARNA HITAM : Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.


20. BADAN

a) RASA SAKIT : Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.
i) Sakit menyucuk : Proses menyeimbangkan urat saraf.
ii) Sakit sengal: Menandakan luka di dalam badan.
iii) Sakit menyentap: Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.
iv) Sakit menegang : Proses melancarkan pengaliran darah.
b) BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan
c) BADAN TERASA PANAS . Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.
d) BADAN TERASA RINGAN : Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.


21. RASA TAKUT MENGEJUT : Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.


22. CEPAT NAIK DARAH/MARAH : Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.


23. RASA BIMBANG DAN TAKUT : Sistem paru-paru yang lemah.


24. RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB :

a) Sistem jantung yang lemah.
b) Sistem saraf otak yang lemah.
c) Masalah pengaliran darah.


25. SUKA BERFIKIR DAN BERKHAYAL : Sistem penghadaman yang lemah.

Disediakan oleh:
Pn. Rusnani Omar
Penolong Pendaftar
Unit Keselamatan & kesihatan Pekerjaan
Universiti Malaysia Perlis

Aug 21, 2013

Bantuan diperlukan:)
  syukur dah RM40.20
Tapi masih x boleh nak cashout lagi..
aku mengharapkan jasa baik kalian semua untuk tolong aku cash out nie..huhuhu
susah nyer jadi blogger yang kurang dikenali ni kan..huhuhhu
bagi sesiapa yang nak xchange link iklan boleh tinggalkan link korang kat kotak komen aku
jujur aku klik:D jugak

yeeepPPeee
so sharing is caring kan
mari ramai ramai klik sini
http://goo.gl/pFcCKR
http://goo.gl/bBM9gU
http://goo.gl/B5Wwbo
http://goo.gl/4bBi8h

Aug 20, 2013

PORTFOLIO:Custom design blog kak Linda



custom made design untuk blog Kak Linda

terima kasih bebanyak kepada Kak linda kerana sudi menempah dari saya

Doodle comel yang tengah pegang cookies tu semestinya bukan dari aku yang lukis tapi dari encik alieff..

cute sangat doodle die kan..:)

so,apa kata kite reramai terjah blog kak linda



MUHASABAH:ISTIDRAJ





Ada orang yang sembahyang 5 waktu sehari semalam, bangun tengah malam bertahajjud, puasa bukan di bulan Ramadhan sahaja, bahkan Isnin, Khamis dan puasa sunat yang lain. Tapi, hidup mereka biasa sahaja. Ada yang susah juga. Kenapa? Dan bagaimana pula orang yang seumur hidup tak sembahyang, puasa pun tak pernah, rumahnya tersergam indah, kereta mewah menjalar, duit banyak, dia boleh hidup kaya dan mewah. Bila kita tanya, apa kamu tak takut mati? Katanya, alah, orang lain pun mati juga, kalau masuk neraka, ramai-ramai. Tak kisahlah! Sombongnya mereka, takburnya mereka.

Kita tahu bahawa, sesiapa yang berbuat baik, taat kepada ALLAH akan dipermudahkan jalan kehidupannya, tetapi kita lihat, kawan kita ini tidak solat, tetapi bisnesnya menjadi, kita pula hidup dengan penuh cabaran dan dugaan. Kita juga tahu bahawa, ISLAM ini agama yang benar, tetapi kita sering melihat orang-orang yang bukan ISLAM itu lebih berjaya, dan ummat ISLAM tertindas dalam kehidupan sempit lagi derita. Kenapa begitu?

Adakah anda tahu apa itu istidraj?

Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud: “Apabila kamu melihat bahawa Allah SWT memberikan nikmat kepada hambaNya yang selalu membuat maksiat (dosa) ketahuilah bahawa orang itu telah diistidrajkan oleh Allah SWT”. (Diriwayatkan oleh: At-Tabrani, Ahmad danAl-Baihaqi)

Istidraj ini adalah satu kalimah, yang sering menunjuk kepada keadaan seseorang itu yang terus dilimpahkan rezeki dan kejayaan yang melimpah ruah dalam kehidupannya, walaupun dia bukan hamba ALLAH yang taat, malah seorang pembuat maksiat yang tegar. Kenapa mereka ini dinamakan manusia yang mendapat istidraj?

Istidraj adalah, apabila ALLAH memberikan kejayaan, harta kekayaan, rezeki yang melimpah ruah untuk manusia itu menjadi lebih jauh dariNya.

Biasanya, manusia yang mendapat istidraj ini adalah mereka yang tidak berusaha menjalankan ISLAM dalam kehidupan, juga tidak berusaha mengenali ALLAH SWT.

Contoh manusia yang mendapat istidraj ini banyak. Kita lihat contoh yang mudah. Qarun. Apakah anda kenal kepada Qarun? Dia ini adalah seorang manusia yang teramat kaya. Diriwayatkan bahawa, kotak yang mengisi kunci kepada gedung-gedung perbendaharaannya tidak mampu diangkat oleh orang-orang yang kuat. Hal ini hendak menyatakan betapa kayanya dia.

Kisah Qarun terdapat di dalam Al-Quran. Hartanya melimpah ruah. Segala perniagaannya menjadi. Segala pelaburannya mengembang. Hartanya makin hari makin bertambah, sedang yang bertambah semalam tidak pula luak digunakan.

Tetapi bila Nabi Musa cuba mengingatkannya berkenaan semua kekayaannya itu datang daripada ALLAH, maka Qarun dengan angkuh menjawab,

“ Tidak, semua ini adalah hasil dari ilmuku”

Lihat. Lihat apa kata Qarun. Tidak, semua ini adalah hasil dari… ILMUKU. Dia nyata semakin jauh dari ALLAH, walaupun kekayaannya menjadi, rezekinya melimpah ruah dan sebagainya. Dia saban waktu memperlekehkan pengikut-pengikut nabi Musa yang terdiri dari orang miskin dan hamba.

Apakah pengakhiran Qarun? Dia akhirnya ditenggelamkan ALLAH ke dalam bumi dengan seluruh hartanya. Kisah ini terdapat di dalam Al-Quran.

Nah… Apakah itu yang kita mahu?

Marilah kita berfikir sejenak, apakah yang akan timbul di dalam hati kalian apabila kalian ini jenis yang melazimi dosa-dosa, melakukan maksiat, kemudian kalian berjaya di dalam peperiksaan atau perniagaan. Apakah yang agaknya akan timbul dalam jiwa orang tersebut?

Rasanya, mesti 99% akan merasa begini, “ Tengok, aku tak solat pun berjaya. Siapa kata solat tu bawa kejayaan?”

Apakah yang akan terjadi kepada anda ketika itu? Anda berjaya, tetapi anda semakin jauh dari ALLAH. Itulah istidraj.

Maka janganlah merungut dan gusar bila kita tidak berjaya. Teruskan berusaha dan cuba lagi. Hubungan keimanan kita dengan ALLAH itulah yang perlu dijaga. Jika kita berjaya membina hubungan keimanan yang baik, insyaALLAH, datanglah badai apa sekalipun, kita akan mampu melaluinya.

Sebenarnya ALLAH suka menguji hamba-hambaNya yang beriman. Terdapat lagi satu kisah yang mana:

Terdapat dua orang nelayan. Seorang penyembah berhala, dan seorang lagi muslim yang taat kepada ALLAH. Ketika menebar jala, yang menyembah berhala menyebut nama berhalanya, manakala yang muslim membaca bismillah. Bila jala diangkat, yang menyembah berhala mendapat banyak ikan, manakala yang muslim, hampir sahaja tiada ikan untuknya pada hari itu.

Malaikat yang melihat keadaan itu bertanya kepada ALLAH.

“ Ya ALLAH, apakah yang telah berlaku? HambaMu yang menyekutukanMu, KAU berikan dia rezeki yang banyak, sedangkan hambaMu yang menyebut namaMu, KAU tidak memberikan DIA apa-apa”

ALLAH menjawab,

“ Yang menyekutukanKu, tempatnya memang sudah pasti NERAKA. Maka apalah sangat rezeki yang pasti akan hancur itu jika Kuberikan kepadaNya? Tetapi HambaKu yang beriman itu, AKU hendak mengganjarkanNya syurga, maka AKU suka mengujinya untuk melihat kebenaran imanNya”

Nah, jangan anda kecewa bila diuji, tidak berjaya di dalam peperiksaan walaupun sudah berusaha, gagal dalam perniagaan walaupun kemas menyusun strategi. Itu semua adalah sebahagian dari ujian ALLAH. ALLAH menguji hanya untuk mereka yang dikasihi. Bukankah ALLAH SWT ada berfirman,

“ Apakah kamu mengira KAMI akan membiarkan kamu berkata kami beriman sedangkan kamu belum diuji?…”

Jika gagal terhadap satu-satu perkara, itu perkara itu. Anda masih belum gagal dalam kehidupan. Teruskan usaha, selagi nyawa masih ada. InsyaALLAH ALLAH akan memberikan sesuatu yang bermakna kepada anda. Bersangka baiklah kita kepada PENCIPTA kita.

Maka sebenarnya, bila hidup kita digegarkan dengan masalah, hendaklah kita rasa bersyukur. Tandanya, ALLAH masih lagi dekat dengan kita. Ujian adalah tanda kasih sayang dan perhatianNya kepada kita.

Mustahil kita suka senang sebentar di dunia, di akhirat yang kekal abadi nanti anda merana. Anda mahukan istidraj? Tentunya Tidak Kan..

Rasanya, persolan begini selalu bermain difikiran sesetengah orang. Sebab itulah, muhasabah diri itu penting. Untuk kita sentiasa periksa bagaimanakah hubungan kita dengan ALLAH SWT.

Aku berdosa, tetapi aku berjaya…. Berhati-hatilah kita agar jangan sampai lafaz itu, atau lafaz-lafaz yang membawa maksud serupa itu terkeluar dari mulut kita.
Untuk sama-sama mendapat muhasabah, kadang-kadang terlupa & kurang bersyukur dengan nikmat yang Allah s.w.t. telah berikan.

Subhanallah..Wallahua'lam.

#copypaste

Aug 19, 2013

JUS BIDADARI



Memang tidak dapat disangkal terdapat terlalu banyak produk kecantikan dan kesihatan di pasaran sekarang Sehinggakan tidak tahu mana satu kah produk yang paling ok.
bagaikan 1 keajaiban kerana dalam 1 produk boleh merawat segala penyakit.

jujur,pendapat aku:
setiap produk yang kite amalkan mungkin akan ada kesan tetapi ia bergantung kepada tahan tubuh badan masing masing.Mungkin ada yang akan mengalami kesan serta merta dan ada pula yang langsung tidak mengalami sebarang perubahan.

so,sekarang ni,aku baru nak mencube produk JUS BIDADARI ini.
Sahabat baik aku amalkan produk ni,alhamdulilah cik P die datang..setelah sekian lama cik P tak datang.
Sahabat aku mengalami masalah period yang susah nak datang ..dan untuk pengetahuan korang semua,emak sahabat baik aku ini pun amalkan.

aku dengar macam teruja dan terus mencuba.Semalam aku ajak hubby g cari jus ni...tapi insyaAllah semuanya kite serahkan kepada ALLAH
Kite berusaha dan Allah selayaknya penentu segalanya.

Bagi mereka yang pernah mencube,jom kongsikan dengan aku apa perubahan yang korang rasa makan jus bidadari ni..

dan yang paling menarik
banyak testimoni yang positif di SINI

apa kelebihan produk ini..?


Aug 16, 2013

VIDEO:IKLAN RAYA DARI UAI

Aug 15, 2013

tOLONG:memerlukan RM18.20

Terkedek kedek nak kumpulkan duit raya nie..

huhuhuhu.

Baru mencapai RM30.80.waaaaah,lagi RM18.20 untuk cukup kan RM50.
(LIHAT PADA GAMBAR)

Mohon jasa baik kalian untuk menaikkan earning aku ini supaya aku dapat cash out:)

PLEASE PLEASE..:) HIHIHIHI

mohon klik iklan ini yer..

Allah lah sebaik-baik pembalas kebaikan korang semua.
 jemput klik
1
2
3
4

ALERT:ECPI & hubungannya dengan Syiah
Nampaknya perniagaan air terkenal ECPI semakin menunjukkan taring mereka MEMBELA SYIAH. Umat Islam di Malaysia mempunyai dua pilihan:

1. Tidak memboikot perniagaan ini atas dasar 'Perniagaan orang Melayu', lalu keuntungannya disumbangkan kepada PUAK SYIAH untuk menyesatkan umat Islam Sunni.

2. Memboikot perniagaan ini atas dasar 'Aqidah Islam Ahli Sunnah', lalu dengan ruginya syarikat ini, maka Syiah menjadi lemah dan tidak berupaya untuk menyebarkan kesesatan mereka.

Demi Allah, hanya iman anda sahaja yang boleh menentukan jawapan.

Berkenaan ECPI:

1. Menurut cerita-cerita orang di Melaka, jenama air ECPI yang bernilai mahal adalah cara syiah membiayai jariangan mereka. Air yang dijual pada harga setinggi RM7-8 sebotol besar itu adalah terlalu mahal.

2. Teknoloji yang dikatakan diguna untuk Electro Lustered Positive Ion Water tidak lojik langsung dari segi penerangan saintifiknya.

3. Dengan harganya yang mahal, ianya dapat dijual sebagai Multi Level Marketing (MLM) dan terbina jaringan syiah yang ada kepentingan komersil dan menjana kewangan untuk pergerakan mereka.

4. Adapun penipuan ECPI ini telah dibongkarkan. Boleh rujuk di sini: aididmuaddib.blogspot.com/2010/12/ecpiaq-air-jamban-lagi-baek-bro.html

Blog tersebut mendedahkan ijazah, universiti dan qualification doktor-doktor yang disebut dalam laman web dan brishur adalah penipuan belaka.

Berkenaan hubungan ECPI dengan Syiah boleh dibaca seperti laporan berikut:

[[Mohd Ali berkata semua masjid dan surau di negeri ini yang pernah menerima sumbangan minuman kesihatan itu juga diarah tidak lagi menerimanya.
"Kita tidak tahu sebelum ini individu itu berselindung di sebalik produk yang dikeluarkannya untuk menyebarkan fahaman Syiah," katanya.

Produk minuman kesihatan itu agak popular di negeri ini dan kini dilaporkan mengembangkan sayapnya ke Lembah Klang menerusi usahasama dengan sebuah syarikat dari negara China.

Mohd Ali juga berkata tiada masjid di negeri ini yang menyebarkan fahaman Syiah.

- Bernama]]

Baca full berita di: http://www.malaysiakini.com/news/174300

Jangan terlepas pandang, risalah Syiah yang kini hangat diperkatakan dan disebarkan ke seluruh kawasan di Negara ini ditaja oleh ECPI.

Pihak ISMA pernah mempersoalkan hubungan ECPI dan Syiah. Boleh rujuk di laporan media: http://www.youtube.com/watch?v=_-rEJXDqrUM

Ustaz Nazmi Karim juga telah mengesahkan bahawa ECPI ada kaitannya dengan Syiah. Rujuk di sini: http://www.youtube.com/watch?v=TgSvU-5PppQ

Risalah Syiah tajaan air berjenama ECPI sekali lagi diedarkan ke Masjid dan surau di seluruh Negara. Di antara kawasan yang kami terima laporan ialah:

1) Masjid Abu Bakar As-Siddiq SS19, Subang.
2) Surau Jumaat Taman Permata 4, Ulu Klang.
3) Masjid di kampung pernu, Melaka.
4) Family Store Tmn. Ssri Duyong, Melaka.
5) Masjid Subang Airport.
6) Masjid Selat Melaka.
7) Masjid al-Muqarrabin BTS.

dan banyak lagi. Senang cerita, di seluruh Masjid, Surau dan di mana-mana tempat sekalipun risalah ini diedarkan. Masa mereka edarkan ialah pada waktu SOLAT JUMAAT.

Nak tahu risalah apa? sila rujuk sini: http://goo.gl/2gJwXE

Risalah ini telah membangkitkan perasaan marah umat Islam, sehingga ada yang bertindak membakarnya: http://goo.gl/vYHyw2

Sebelum ini kami telah mendapat bukti tambahan iaitu program Syiah Melayu ditaja oleh ECPI. Insallah kami cuba dapatkan semula bukti tersebut.

*NASIHAT KAMI, SESIAPA YANG TERJUMPA RISALAH INI, AMBIL KESEMUANYA SEKALI DAN HANTAR SERTA LAPOR DI PEJABAT AGAMA.

BUKTI TELAH JELAS, SEKARANG TERLETAK PADA ANDA. SEKIRANYA ANDA CINTAKAN ISLAM. ANDA TAHU PILIHAN YANG SEPATUTNYA ANDA LAKUKAN.

Aug 6, 2013

KAD UCAPAN

Aug 5, 2013

Mini Giveaway by Farhan Kerewx

TEKAN BANNER!

Syarat-syarat:
  1. Terbuka kepada semua blogger warga Malaysia sahaja.
  2. Follow Blog Farhan Kerewx, follow twitter Farhan Kerewx & like fanpage Farhan Kerewx
  3. Wajib follow blog, like fanpage dan follow twitter semua sponsor. (Rujuk senarai sponsor)
  4. Buat entry bertajuk "Mini Giveaway by Farhan Kerewx" dan jangan lupa backlink.
  5. Copy coding yang telah disediakan dan paste ke ruangan HTML dan publish entry.
  6. Tinggalkan URL entry anda diruangan komen sahaja. (Cbox tidak terima)
Senarai sponsor:
  

Follow Twitter Sponsor:



Klik Iklan Sponsor:



Senarai Hadiah:

  • Keychain Korea x1
  • Necklace Owl x1
  • Shawl x2
  • Keychain x1
  • Long Necklace x1
  • Keychain Felt x1
  • Bloglist x5
  • Twitter Background x5
  • Header x2
  • Top up rm5x2
  • Top up rm5x1
  • Top up rm10x3
  • Top up rm5x2
  • Top up rm5x4
  • Top up(celcom/maxis) x1
TAMAT: 18 OGOS 2013/ JAM 11:59 PM.




TAZKIRAH:KUKU DAN CINCIN

Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je...ramai yang dah tahu dosa pahala tapi ramai juga yang belum tahu. Untuk yang belum tahu maka tulisan Tok Wan ni untuk korunk. Yang dah tahu tu...Alhamdulillah.

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!!... (oppsskhinzir lembut sikit), jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut..... potonglah kuku anda.

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu (Islam) yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau pun degil dan suka buat onar sebab diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala.

Percayalah.

Untuk yang bujang beringat lah. Kalau hendak cari pasangan dan mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.

Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Ini tak termasuk korek taik hidung, telinga dan sewaktu dengannya..

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan Baginda, Nabi Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari;

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari;

1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jaritelunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian

Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala.

Adapun tentang jari mana yang hendak didahulukan ketika memotong kuku, al-Imam Ibn Hajar al-'Asqalani (10/345) menyebut:

لم يثبت في ترتيب الأصابع عند القص شيء من الأحاديث .... وقد أنكر ابن دقيق العيد الهيئة التي ذكرها الغزالي ومن تبعه وقال : كل ذلك لا أصل له ، وإحداث استحباب لا دليل عليه ، وهو قبيح عندي بالعالم ، ولو تخيل متخيل أن البداءة بمسبحة اليمنى من أجل شرفها فبقية الهيئة لا يتخيل فيه ذلك . نعم ، البداءة بيمنى اليدين ويمنى الرجلين له أصل وهو (كان يعجبه التيامن)

Maksudnya: "Tidak thabit dalam tertib jari-jari ketika memotong kuku sesuatu hadithpun... Ibn Daqiq al-'Ied telah mengingkari bentuk (memotong kuku) yang telah disebut oleh al-Ghazali dan orang yang mengikutnya, dengan berkata: "Semua cara-cara itu tidak ada asalnya, dan untuk mengatakan ia suatu yang digalakkan, ianya suatu yang tidak ada dalilnya, ia merupakan suatu yang tercela di sisiku, sekiranya seseorang menggambarkan, cara memotong kuku dimulakan dengan jari telunjuk tangan kanan disebabkan kemuliaannya, maka jari-jari yang lain, dia tidak akan dapat menentukannya dengan cara itu. Ya! memulakan dengan yang kanan samaada tangan ataupun kaki itu ada asalnya, kerana Nabi S.A.W. suka memulakan sesuatu dengan sebelah kanan."

Salam Ukhuwah..~

Aug 3, 2013

Simple Giveaway by Hannan
CEPAT JOIN! 30 PEMENANG DICARI! MUNGKIN ANDA!

[CLICK BANNER UNTUK JOIN^^]
INCOME:8share bukan penipuan!
alhamdulilah,Buat pertama kalinya aku berjaya cashout :) walaupun tak banyak mana,at least ada daripada tak de kan**maksudnya,8share ini bukanlah 1 pengiklanan yang ada unsur2 penipuan.
Serba ringkas mengenai 8share ini:
1.tiada modal diperlukan.Maknanya,tiada istilah rugi yang akan anda tanggung
2.Just daftar secara percuma boleh guna acc fb.twitter atau buat akaun baru
3.share iklan yang diberikan kepada anda di facebook/blog/twitter/instagram
4.anda akan mendapat komisen pada setiap orang klik iklan yang anda share.mudah kan?
5.makin banyak anda share,makin besar peluang anda untuk dapat komisen
6.Komisen anda dibayar dalam RM dan dikreditkan terus dalam akaun(pastikan tulis betul2 no akaun anda)
7.Inilah bukan penipuan dan tanpa keraguan.BERSIH!~
Nah,buktinya>
Testimoni

▼Testimonial Cik Tiey, Umur 21, Graduan UiTM▼
"Wah, terkejut den lepas tengok tadi earning kat 8share dah cukup RM50. Pagi tadi baru je RM45.20. Alhamdulillah rezeki dapat RM50 buat duit raya, well sebab dah besar so dah xpat duit raya. hehehe. Actually, ni first time Tiey cash out sebab tu gembira semacam. huhu." - @tiey_smilez
 SINI

▼Baca testimonial Mummy Akmar▼
"Uish tak sangka. Hari tu baru je cashout RM89 dari 8share tapi hari ini dah RM59.40 Ehhh! Dah boleh cashout lagi!! Hehehehe. Nak cashout ke taknak ni? Nak simpan tunggu sampai jadi beratus-ratus lah. Bila cepat dapat earnings macam ni memang rasa seronok."
- Akmar Ahmad Tah, Bercham [19/07/2013]
 SINI

▼HOW MALAYSIANS MAKE MONEY ONLINE▼

Many people came across and
ask me, “Hey, Albert, how can you earn money by just online surfing the internet?”

SO,TIADA KERAGUAN KAN..?

at least dengan cara yang mudah ini kita dapat kumpulkan duit raya ..CEPAT CEPAT!!!

#siapa yang belum berdaftar jemputlah mendaftar tanpa keraguan

5 petua wajah berseri



#sangat mudah untuk dipraktikkan kerana ia tidak memerlukan belanja yang besar..:D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

@templatesyard