3 WAKTU DILARANG MANDI

by - December 02, 2014


  1. 30 Minit Setelah Solat Asar.
  2. Setelah Maghrib.
  3. Setelah Isya' sehingga pukul 12 malam.

Penjelasan :

A. 30 minit setelah solat asar itu adalah waktu dimana darah didalam diri kita ketika itu sedang panas, jika kita mandi ketika itu, akan menyebabkan badan menjadi lelah dan penat untuk melakukan perkerjaan.

B. Jantung kita setelah maghrib sudah mulai lemah untuk melakukan perkerjaan. Jadi, kajian menunjukkan bahwa ketika ini jika kita mandi akan menyebabkan paru-paru boleh dimasuki air dan boleh menyebabkan paru-paru basah.

C. Setelah solat isya, ini saatnya jantung kita berhenti dan melakukan istirahat, jika mandi ketika ini akan menyebabkan kerosakan jantung akibat kemasukan air.


Sebaiknya mandi setelah 1 jam dari jam 12 malam. Antara pukul 2 - 3 pagi, itu akan lebih memberikan energy kepada badan seperti mana bateri yang telah lemah di cas semula.

Dikatakan :- 
۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT. 
۞ Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat. 
۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat. 
۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur. 
۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan. 
۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian. 
۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq. 
۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki. 
۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was. Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, 
Dikatakan juga:- 
۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je... ۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga. ۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah. ۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang. ۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke.... Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke.

۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. ۞ Syaitan kata, "JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG" Sebarkan biar umat islam mngetahui....

You May Also Like

7 comments

  1. kalau 1 jam lps asar mcm mna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tak silp.sebb yg dihighlight 30 mn after asar kan..

      Delete
  2. Confuse sikit pasal jantung berhenti lepas isya' tu..kalau jantung dah berhenti kita pun x hidup lagi..huhuhu

    http://rahsiavitaminibu.com/letih-bekerja-dan-menyusukan-anak-apa-nak-buat/

    ReplyDelete
  3. 2,3 pagi??..biasa nya mandi time bngun subuh tu pun macam mengulupur hehehe..kalau 2,3 pagi lagi sejuk kot..hehehh..tak pe,,nanti nak cuba..

    ReplyDelete
  4. thanks for sharing...perkongsian yang baik

    ReplyDelete
  5. wah baru tahu tentang fakta nie...
    thanks share ye :)

    ReplyDelete
  6. haritu ade baca dlm blog dr zubaidi..boleh mandi malam tp gunakan air suam..selalu gak mandi lepas maghrib..

    ReplyDelete