Dec 29, 2014

12/29/2014

Adab dalam Ucapan



1. Ucapan yang bermanfaat tetapi akibatnya buruk. Sebaiknya engkau diam dan tidak mengucapkannya agar selamat.

2. Ucapan yang tidak bermanfaat dan tidak berakibat buruk, jika engkau diam dan tidak mengucapkannya, maka tubuh dan lisanmu selamat.

 3. Ucapan yang tidak bermanfaat dan akibatnya buruk, maka seorang yang berakal akan diam menghindari keburukan yang akan membebaninya.

 4. Ucapan yang bermanfaat dan akibatnya tidak buruk, maka engkau wajib menyebar luaskannya. ( Sayyidina Ibrahim bin Adham )


Dec 28, 2014

12/28/2014

1st Giveaway by Mass-Naim


Syarat-syaratnya sangat simple

>> Terbuka kepada semua blogger yang bermastautin di Malaysia.

>> Wajib Like Page Pu3 Outlet 

>> Follow blog Mass-Naim dan follow google+ mass-naim yang ada di side bar sebelah kanan blog.

>> Buat entri bertajuk " 1st Giveaway by Mass-Naim "

>> Copy coding yang disediakan dan paste kan ke ruangan HTML entri anda.

>> Backlink kan URL entri anda di kotak komen dibawah entri ini.

>> Keputusan pemenang 100% menggunakan random.org

>> Keputusan yang berjaya akan diumumkan selewat-lewatnya pada 31 Januari 2015.

Senarai hadiah :

** Cathy Choo 24k Active White Gold
Top Referral - 1 x Pemenang

** Shawl
3 x Pemenang Pertama, KeDua & KeTiga

** Topup RM5
2 x Pemenang Saguhati

Mari join beramai-ramai (^_^)

So, Good Luck semua =)

12/28/2014

Mini Giveaway by Hanis Masturina

Dec 26, 2014

12/26/2014

VIDEO:Malasnyer...die ni.

Dec 25, 2014

12/25/2014

Berdoalah semua..

Assalamualaikum wbt..
Hubungan saudara islam itu ialah seperti cubit peha kanan peha kiri terasa sakitnya..
Melihat ujian yang dialami oleh saudara seislam kite ..maka haruslah kite memberi bantuan jika tak mampi dari segi tenaga..tadahkan tangan ..memohon dipermudahkan.
ALLAH sedang menguji mereka dan kite juga.Samada berdiam diri atau bertindak sesuatu.

Dec 24, 2014

12/24/2014

3 benda manusia tak boleh lari

Assalamualaikum wbt..

Dikesempatan ini jom saya nak ajakckawan kawan semua mendoakan saudara2 kite yang sedang diuji..iaitu banjir.

Allah Maha Besar...mereka ditimpa ujian maka kite juga turut diuji.Iaitu samada kite berdiam dori atau turut membantu..

3 benda manusia tak boleh lari

1.Mati



2.Kesusahan Hidup


3.kata-kata manusia


sumber:

Dec 23, 2014

12/23/2014

5 perkara jangan tangguh..

Assalamualaikum wbt


5 benda ini jangan tangguh kan

  1. Tetamu yang mai rumah


2.Uruskan jenazah.


3.Nikahkan anak bila sampai masa


4. Bayar hutang


5.Istighfar

Sumber:
12/23/2014

Bulan kelahiran Nabi

Assalamualaikum wbt
dan selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw.

Allahummasollialamuhammad waala ali muhammad.

Ya Allah..jahilnya saya ni.utk pengetahuan kawan2 ..hari ni adalah 1 rabiulawal.iaitu bulan ni adalah bulan kelahiran Nabi agung kite.

Dec 22, 2014

12/22/2014

Beli barang online dari indonesia

Assalamualaikum wbt


cantik sungguh busana oki setiana dewi

 Cantik namanya secantik orangnya.Beliau memiliki wajah yang bersih serta senyuman yang manis.Wajah yang tak asing sebagai pelakon utama dalam KETIKA CINTA BERTASBIH.Saya cukup meminati beliau sehingga kini mengikuti perkembangan beliau.

Tidak terlambat untuk saya ucapkan tahniah kepada OSD dan suami di atas kelahiran seorang puteri perempuan yang comeyy.Ini didapati dari instagram milik beliau.

Sebenarnya bukan ini yang saya nak ceritakan...tetapi saya nak highlight pasal busana yang selalu di pakai oleh OSD ni.Saya serius dah jatuh cinta laaaa...tapi kat Malaysia ni ada ke orang jual busana macam ni..
jom nak belanja gambar





cantik kan...

kalau tak silap saya mereka panggil busana ni gamis.

saya try la search kat google gamis ni.Memang kebanyakkan yang saya jumpa gamis ni terkenal di Indonesia.Dan ramai peniaga pun dari Indonesia.Memang murah sebab mata wang kite tinggi dari mereka jadi kalau nk shopping sakan pun boleh..hihihihi..
Nak tanya kawan kawan kalau yang pernah membeli barangan online dari indonesia ni.Ce cite macamane prosesnya.







Dec 21, 2014

12/21/2014

tiada lagi panjang jela

Assalamualaikum wbt

yeay..hari ini saya berjaya buatkan sidebar widget jadi pendek...

sebelum ni dah try nak buat tabber widget yang simple..tetapi tak tahu kenapa tak menjadi.Mungkin sebab script kot.(huhu,..ntah la tak pandai sangat)

contoh tabber widget 

Alhamdulilah,akhirnya saya jumpa jugak tutorial yang simple!~

alhamdulilah.inilah tabber widget saya

Rujukan:
  1. Kotak pesanan
  2. Blog list
  3. Tabung
  4. Archive
  5. Ping

  • Bagi mereka yang nak try ..jom belajar dari sini SINI





Dec 19, 2014

12/19/2014

Allah bagi masa[Part 2]

Assalamualaikum wbt

'Baiknya Allah..Allah Maha Baik..Allah Maha Teliti dalam PerancanganNya..Kasih sayang Allah meliputi kemurkaanNya.'

Salam jumaat yang indah ..dan selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw.

Semalam saya ada tulis entry mengenai zuriat,jemput baca dan kalau ada kata2/teguran boleh tinggalkan di kotak komen saya yer.Terima kasih.

Ujian yang Allah beri,saya cube menyelami hikmah disebalik ujian itu:

1. Masa tidur/rehat  kami tidak ternganggu.



lenanya tidur...

Selalu saya dengar ibu bapa mesti ternanggu waktu tidur mereka terutamanya pada awal pagi ..kerana rengekan si anak kecil yang kelaparan/kehausan.Mungkin juga menangis disebabkan sakit dsb.
Ibu bapa sanggup bersengkang mata demi memberi keselesaan dan memenuhi kehendak si anak.
Alhamdulilah,kami masih belum diberi ujian ini kerana itu Allah memberi saya masa untuk rehat secukupnya dan mungkin juga kami belum bersedia untuk menghadapi detik ini.

2.Luangkan masa bersama semaksimum mungkin


bergurau bersama

Memandangkan kami masih berdua,maka Allah memberi saya masa sebaik2nya untuk lebih mengenali/menghargai pasangan  dan mengeratkan lagi hubungan kami.Dikesempatan ini kami boleh melakukan aktiviti kegemaran bersama.

3.Lebih menghargai ibu bapa

Bagaimana untuk kite menghargai orang lain selagi mana kite tak pandai nak menghargai diri sendiri dan orang yang terdekat dengan kite?
Begitulah konsep yang saya fahami..iaitu saya masih kurang berbakti kepada ibubapa maka Allah memberi saya masa inilah  untuk saya berbakti kepada mereka ..kerana mungkin apabila saya mempunyai anak nanti..saya akan kurang memberi perhatian kepada ibu bapa saya.


Kasih sayang yang takternilai harganya

4.Mendekatkan diri kepada Sang pencipta

Teringat saya kisah sahabat Nabi yang mana seorang alim ini mendidik 'anaknya' dari remaja lagi,Si alim ini belum berkahwin apatah lagi mempunyai anak.Bagaimana boleh dikatakan beliau mendidik anaknya?

Inilah yang cube si alim ini sampaikan.Beliau ingin melahirkan anak yang soleh/ah.Maka beliau sendiri perlu mem"solehkan" diri sendiri supaya benih yang terhasil juga anak soleh.Hebat sungguh pegangan si alim ini.NAH!apabila beliau berkahwin dan mempunyai anak maka memang benar anak nya yang lahir itu sangat hebat keperibadiannya.Allah Maha Besar!~


teruskan berdoa dan mendidik diri menjadi soleh/ah

Kisah ini benar2 memberi pelajaran kepada saya.Mungkin Allah memberi saya masa untuk memperbaki diri agar anak/zuriat yang lahir nanti adalah yang terbaik dan penyejuk mata bagi kami nanti.InsyaALLAH.

4.Melatih diri saya untuk bersabar

Saya akui saya kurang sabar untuk mendapatkan sesuatu.Allah beri saya masa untuk melatih diri menjadi seorang yang sabar.Jangan putus asa dalam berdoa kepada Allah.Kite hamba dan Dia adalah Pencipta.Maka sebagai seorang hamba perlulah memohon dengan serendah2nya bukannya memaksa.


sabar itu sebahagian dari iman

Firman Allah;

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan (dengan mengerjakan) solat. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu."
 (Al-Baqarah~:45)

5.Amalkan sedekah dan istighfar.


Saya ada dengar antara amalan untuk dikabulkan doa terutamanya bagi mereka yang menginginkan zuriat adalah banyakkan bersedekah dan beristighfar.Ini dikuatkan lagi kata-kata Ustaz Abdullah Khairi yang mengatakan amalan istighfar ini bagi pasangan yang sukar mendapat zuriat dengan izin Allah si isteri berjaya hamil.Yakinilah!~Allahuakbar!!!

..'Jika menyayangi Allah berzikirlah
Jika menyayangi Nabi Muhammad saw berselawatlah
jika mengasihani diri sendiri beristghfarlah.'

kalau diikut pada logik akal..apa kaitan beristighfar dan bersedekah ini dengan zuriat?
nah!inilah jawapannya:~

Diriwayatkan hadith daripada Abdullah bin Abbas (r.a) berkata:

‘Telah bersabda Rasulullah SAW: ‘Barangsiapa melazimkan beristighfar (yakni, menyebutkan ‘astaghfrullah’ (lebih baik sepenuhnya, iaitu: ‘astaghfirullahl-‘azim, allazi lailaha-illalah hual-haiyul-qaiyim, wa-atubu ilaihi’), akan menjadikan Allah SWT baginya (kesenangan) dari setiap kesusahan, maka diberikan dari setiap kesempitan jalan-jalan keluar dan memberi rezeki padanya (oleh Allah SWT dari jalan yang tidak disangka-sangka.’ [Hadith Abu Daud]

Sebenarnya terlalu banyak kelebihan bagi mereka yang mengamalkan istighfar ini.InsyaALLAH..jom amalkan dari sekarang.

Kalau dulu saya sangat malas untuk berzikir,beristghfar(bukan nak mengatakan bahawa kali ini saya banyak beristghfar)..allahhu..!~cume ini hikmah di sebalik ujian Allah beri saya masa untuk banyakkan bertaubat dan memperbaiki kesilapan yang pernah saya lakukan iaitu dengan banyakkn melakukan kebaikkan.InsyaAllah kawan2..


teruskan tersenyum dan positif!~

Inilah antara hikmah yang saya ambil dan belajar untuk sentiasa bersangka baik dengan Allah.Allah itu sangat dekat kepada hambaNya.Bergantung lah sepenuhnya kepada Allah.
Allah amat benci bagi mereka yang putus asa pada rahmat Allah.
Teruskan berdoa dan berusaha.Allah itu sedang melihat kita.Allah tidak melihat apa hasil nya tetapi Allah menilai usaha kite sebgai hamba.Kuasa dan hak mutlak ada pada Nya.

mohon doa dari kawan2 ..amin..





Dec 18, 2014

12/18/2014

Allah bagi masa..

Assalamualaikum wbt

Menginjak ke tahun 3 usia perkahwinan kami.Nampak 'pelik' jika saya katakan yang Kami masih ber2.Masyarakat mula mempersoalkan:

anak mana?
berapa orang anak dah sekarang?
ish..tak pergi checkup doktor ke?

soalan2 ini dah lali sangat saya dengar.Pada awal perkahwinan,saya agak sedih dan tertekan kerana kami tidak punya jawapan pada soalan mereka.Kami merancang dan Allah ujga merancang..tetapi perancangan Allah Maha Teliti.Semua itu kuasa Allah yang menentukan.
Sekarang apabila ada yang bertanya pasti jawapan yang saya beri ialah meminta mereka mendoakan dan saya sentiasa meletakkan ALLAH ITU BAIK pada hambaNya.InsyaALLAH..ada bahagian untuk kami nanti.

bestnyer..teringin sangat nk melalui detik indah ini


Yang penting saat ini,Allah masih pinjamkan kepada kami nikmat pernikahan.Semoga kami bersama2 berpegangan tangan hingga ke jannah.Amin..
Alhamdulilah..bagi ke2 2 belah keluarga, mereka sangat supportive dan memberi kata-kata semangat.Ujian yang Allah beri kepada kami bukanlah ujian yang berat jika mahu dibandingkan ujian kepada Nabi Muhammad saw;Kekasih Allah.Tetapi baginda tidak pernah merungut malah baginda selalu ingin menjadi hambaNya yang sentiasa bersyukur dan bertaubat.

Indahnya akhlak Nabi Muhammad saw.


اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Allahumma salli `ala muhammadin wa`ala ali muhammad


..'Baiknya Allah..Allah itu Maha Baik..Baiknya ketentuan Allah..'

Allah tidak pernah berjanji bahawa apabila kamu berkahwin maka kamu akan mendapat anak,Tetapi Allah sentiasa ada untuk hambanya yang bersabar.

belum tentu bahagia apabila punya anak.
belum tentu bahagia apabila sudah bernikah,
kebahagian yang sebenar adalah hati yang mengenal Allah..
dan belajar untuk bersyukur dengan segala yang ada disekeliling kita.

Lumrahnya manusia mudah mengucapkan syukur saat menerima kebaikkan dalam hidupnya
tetapi sukar sekali manusia mengucapkan syukur saat menerima musibah.

Kenapa kite perlu mengucapkan syukur saat kite menerima musibah?

Bagi pendapat saya yang jahil ini:Itulah jiwa seorang hamba.Kite apabila memiliki jiwa ini apa2 sahaja yang diberi oleh 'tuan' kite maka kite perlu menerima seadanya dan bersabar apa juga keadaan yang menimpa.

Tak terhitung nikmat Allah kepada kite.
  • Saat kite masih diberi nafas untuk memulakan hari yang baru..itu juga ada nikmat
  • Saat kite masih boleh berjalan seperti biasa maka itu juga adalah nikmat
  • Saat kite mampu berkata-kata,makan,tidur mahupun berlari ...maka itu juga adalah nikmat
dan yang paling bermakna apabila kite diberi hidayah dan memegang amanah Allah ini iaitu nikmat iman,ihsan dan islam.Maka ini lah nikmat yang perlu senantiasa dijaga dan disyukuri.

Benarlah Allah ada berfirman,

“Maka, nikmat Tuhan kamu yang manakah yang hendak kamu dustakan?”
( Firman Allah SWT dalam ‘Surah ar-Rahman’ yang diulang sebanyak 32 kali !!! )


maka disini..kite sebagai hamba perlu sentiasa bersyukur dengan segala2nya yang Allah beri.

Jika ada lagi doa2 yang masih belum dikabulkan..maka pandang lah ia sebagai hikmah yang tak ternilai untuk di fikirkan.Suka untuk saya sebutkan sekali lagi


Hidup perlu sentiasa bersangka baik dengan Allah.


..'Baiknya Allah..Allah itu Maha Baik..Baiknya ketentuan Allah..'


Terima kasih Allah..terlalu banyak nikmat yang Allah pinjamkan kepada saya.
Mungkin ada hikmahnya kenapa saya masih belum diberi peluang untuk menjadi ummi.

Allah bagi saya masa....>>>>next entry

Dec 17, 2014

12/17/2014

simple giveaway by Licha


klik banner

Hadiah Penyertaan 
RM 20 X 6 pemenang
1 blog review oleh setiap penganjur (4 pemenang)
3 hadiah misteri 


Tarikh Penting
Tempoh GA berlangsung: 12.12.14 - 2.1.2015
Tarikh Pengumuman Pemenang : 5.1.2015.
Tarikh Pembayaran Hadiah : 5.1.15 - 10.1.15 (selewat-lewatnya)


*all the best*

12/17/2014

INNALILLAH


Assalamualaikum wbt

'Dari Allah kite datang dan kepada Allah kite kembali'

selalunya kalimah ini digunakan apabila kite mendengar kematian.
Tetapi sebenarnya kalimah ini bukan terhad digunakan semasa kite mendengar kematian tetapi ia meluas kepada perkara-perkara atau musibah yang menimpa.

contoh situasi:
Siti tercucuk duri ketika berjalan kaki ke sekolah

Tercucuk duri itu adalah musibah.
Maka,ucapkanlah seperti kalimah di atas.

Dari Allah kite datang dan kepada Allah kite kembali.
Semua sesi alam adalah milik Sang Pencipta yang Agung.Maka padaNya kite berserah diri.



Dec 15, 2014

12/15/2014

Mencari atau menjemput?

ops..sorry sengaja menangkap gambar terbalik.

Assalamualaikum wbt dan selamat pagi semua!~

Syukur masih diberi nafas untuk memulakan kehidupan seperti biasa pada hari ini.
Sesungguhnya hidup dan mati adalah kuasa mutlak Allah swt..jadi kite sebagai hamba perlu senantiasa bersedia untuk menghadapi nya saat Malaikat Maut di hantar untuk menjemput.

wallahu`alam

Sebenarnya hari ni saya nak kongsikan mengenai Buku MMR ini.MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI.
Membaca pada tajuk sahaja ia sudah boleh membuka minda kite bahawa rezeki perlu di jemput bukan di cari.Sekiranya ia dicari ia sukar untuk ditemui tetapi gunakanlah formula menjemput.~!
apakah maksudnya menjemput?
kawan2 perlu dapatkan buku ini..~~!!
Buku ni sebenarnya sangat terkenal dikalangan kawan2 saya dan memang dah lama sangat saya mencari buku ini.Mungkin saya adalah antara orang yang paling lewat dapat menikmati kehebatan nukilan dari penulis ini.Jadi apabila dapat memiliki buku ini..saya dengan excited membaca buku MMR ini helai demi helai dan cube untuk memahaminya.Bukan kerana ia menggunakan bahasa yang puitis sehingga menyebabkan saya kurang faham tetapi ia melibatkan fahaman kite selama ini perlu diubah sedikit.(boleh faham tak maksud saya..?)

Bak kata orang"Biasakan yang betul ..betulkan yang biasa"

Alhamdulilah,saya masih lagi cube untuk menghabiskan buku ini dan insyaAllah moga2 saya boleh mengamalkan sedikit tips2 yang dikongsikan oleh penulis.

Secara ringkasnya:
Penulis cube membuka dan mengubah persepsi masyarakat mengenai rezeki.
Rezeki ini bukan terhad kepada perkara yang boleh disentuh atau dilihat sahaja tetapi ia meliputi perkara yang dirasai dan boleh dimanfaatkan.
Harta benda yang sudahpun dimanfaatkan itulah rezeki,
Tubuh badan yang sihat itulah rezeki,
Ilmu yang bermanfaat adalah rezeki,
dan banyak lagi sebenarnya.

Saya amat teruja untuk berkongsi dan mengajak kawan2 semua memiliki buku ini kerana mungkin selepas membaca buku ini kawan2 akan lebih faham/jelas mengenai konsep rezeki.Rezeki itu adalah hak mutlak Allah jadi Hanya pada DIA sahaja kite sebagai hamba perlu tumpukan untuk mendapatkan rezeki yang diberkati.
InsyaAllah...















Dec 11, 2014

12/11/2014

"GIVEAWAY 2 YEAR BLOG TENGKUBUTANG"

12/11/2014

Setandan pisang

Assalamualaikum wbt

jika kite melihat setandan pisang yang masak ranum semuanya tampak kekuningan.Cantik dan menyelerakan!Namun isinya kite tak pasti samada elok atau busuk,Kemungkinan juga sebahagian yang manis apabila dimakan dan begitulah sebaliknya.


nampak sama tetapi setiap satu rasanya mungkin berbeza

Begitulah perumpamaan dalam "setandan pisang tak semuanya elok mungkin ada juga yang 1 2 yang busuk"

Apabila kite kaitkan perumpamaan di atas dalam hubungan adik beradik atau sanak saudara,pasti ada juga yang mengalaminya.Ada yang salah faham,tidak bertegur siapa,masing masing membawa hal dan banyak lagi karenah yang tidak sehaluan.
Kenapa perkara ini terjadi?
sedang kan kalau melihat dari adik beradik yang mana pernah membesar bersama-sama,gelak tawa suka duka tetapi apabila sudah menginjak dewasa..masing masing seolah bermusuhan seperti tidak mengenali antara satu sama lain.Nah!inilah yang berlaku!~

Apakah punca adik-beradik selalu bergaduh?J: Betul, ini merupakan realiti yang berlaku dalam masyarakat. Kata ulama ini berlaku kerana tidak banyak berlaku perbincangan dalam adik-beradik. Jika di masjid atau pejabat kita boleh bermesyuarat, kenapa tidak dirumah. Adakan mensyuarat untuk berbincang bagaimana menjaga ibu bapa contohnya. Saling berkongsi tanggungjawab dan bebanan agar kehidupan lebih damai. Patuhilah keputusan yang telah dipersetujui semasa mesyuarat.
Firman Allah swt di dalam surah Fussilat ayat 34, yang bermaksud:

"Dan tidaklah sama perbuatan yang baik dan perbuatan yang jahat tolaklah (kejahatan yang ditujukan kepadamu) dengan cara yang lebih baik apabila engkau berlaku yang demikian maka orang yang merasa permusuhan terhadapmu dengan serta merta akan menjadi seolah-olah seorang sahabat karib."

Mewujudkan silaturrahim itu terutamanya di kalangan sesama ahli keluarga adalah satu tuntutan dan menjadi kewajipan kepada umat Islam melaksanakannya selari dengan amalan-amalan lain. Kalau silaturrahim itu belum wujud, hendaklah kita wujudkan; kalau ada apa-apa masalah atau kesulitan, hendaklah kita selesaikan; kalau sudah terputus, hendaklah kita pulihkan dan jika sudah baik keadaannya hendaklah kita suburkan.
semoga hubungan adik beradik semakin baik dan memohon Allah memelihara hubungan baik itu.

Dec 9, 2014

12/09/2014

BAPA KUCING



Nama Abu Hurairah sebelum islam adalah Abdusy Syams yang bermaksud hamba matahari. Lepas masuk islam Rasulullah SAW tukar namanya kepada Abdur Rahman yg bermaksud hamba Ar Rahman. Kemudian digelar Abu Hurairah kerana tersangat sukakan kucing.


gambar sekadar hiasan

Begitu juga kita. Jangan sesekali gelar kawan2 kita dengan gelaran yg tidak elok. Gelarlah mereka dengan gelaran yg mereka suka bukan dengan gelaran yg merendah2 dan menghina mereka

#copypaste
#zonkuliah
12/09/2014

Giveaway 2014 Bersama MyStoryMory.com

Dec 6, 2014

12/06/2014

TUTUP WAJAH

12/06/2014

'Giveaway Zalora Voucher RM150 by SueAKGoGeous'.

Salam Sejahtera,


Jom sertai GA RM150 Zalora Voucher terbaik ni dari SueAKGoGeous. Buat enam langkah-langkah berikut:

  1. Buat satu entri bertajuk 'Giveaway Zalora Voucher RM150 by SueAKGoGeous'.
  2. Publishkan entri tersebut dan masukkan URL ke ruangan komen di bawah.
  3. Follow blog SueAK.
  4. Follow Google Suriana abdul kadir.
  5. Klik sini sini sini sini sini dan sini tunggu sehingga hadis loading.
  6. Masukkan blog SueAKGoGeous ke dlm bloglist anda.

Satu pemenang utama akan mendapat Online Voucher Coupon Code dari Zalora bernilai RM150.


Manakala dua pemenang saguhati akan mendapat Marybrown Lunch Box.
Tarikh GA ini ialah dari 21/11/2014 sehingga 12/12/2014.
Tiga pemenang bertuah akan diundi dengan random.org dan akan dimumkan pada 13/12/2014.
12/06/2014

Shopping RM1212 di Lazada Malaysia [Contest]

klik banner!
Contest ini berlangsung sehingga 12 December 2014. Jangan lepaskan peluang ini!

 
Sebenarnya terlalu banyak barang-barang yang dijual di Lazada ni..sampai saya rasa ak beli semuanya.Tetapi memandangkan saya diminta untuk memilih produk dalam jumlah RM1212.Maka ini lah produk pilihan saya di Lazada~!


Cosas United Cool Luggage Gold
RM 289.00
Before RM 399.00 you save 28%

Saya dan suami memang kaki travel.So,kami memang memerlukan Luggage yang awesome eperti dalam gambar.Besar dan mudah dibawa ke mana sahaja.Pertama kali melihat Luggage ini terus jatuh cinta.Mungkin sebab warnanya yang menarik,pilihan saiz,harga yang mampu milik dan ciri-ciri yang ada pada lugage nie.!!

  1. Built-in Retractable Trolley
  2. Chrome TSA Combination Lock
  3. Professional Zipper
  4. Four 360 Degrees Double-Swivel Wheels
  5. Main Material : Polycarbonate + ABS


Goodnite Chirorest Posture Spring Mattress

RM 890.00
Before RM 1,118.00 you save 20%

Saya sedang mencari tilam yang sangat selesa untuk tidur.Ia amat penting untuk menjamin kualiti tidur yang terbaik dan selesa.Malah tidak akan ada lagi isu sakit pinggang dan tulang belakangTak salah kite manjakan diri kite dengan tilam yang seperti di atas setelah penat melakukan aktiviti seharian.!wah!!sangat murah harga tilam seperti ni.Saya mahu juga!!
  1. Superior softness
  2. Linen is fine and soft ticking and fully imported
  3. Mattress thickness : 10" Height
  4. Anti-Dust Mite
  5. Anti Bacteria
  6. Anti-Fungus
  7. Superior Hanging Action
  8. Mattress Firmness : Medium Hard

Lazada Malaysia akan mengadakan Online Revolution Lazada pada 12 December 2014 iaitu 12 hari sebelum perayaan Krismas. Lazada akan menawarkan promosi menarik serta tawaran eksklusif untuk pelbagai kategori selama 24 jam. Dapatkan apa yang anda inginkan musim cuti ini, dari telefon bimbit, tablet dan peralatan elektronik hinggalah ke fesyen, barangan rumah, alat permainan dan peralatan sukan.

Dec 5, 2014

12/05/2014

Segmen Bloglink Sulung Annur

segmen bloglist annur

Saya join segmen yang Annur anjurkan! Segmen ni akan berlangsung selama tiga hari bermula hari ini, dan bloglist akan dimuatnaik pada 1 Disember dan kekal hingga 31 Disember.
Syaratnya:

1. Follow blog Annur (Annur akan follow balik)
2. Masukkan blog Annur ke dalam bloglist blog korang
3. Buatkan satu entri dan tinggalkan link entri di SINI

Mudah bukan? Entri pula korang tak perlu susah-susah nak karang, Annur dah sediakan "post template" di SINI, cuma tinggal nak copy dan paste sahaja ke dalam new post 

Dec 2, 2014

12/02/2014

3 WAKTU DILARANG MANDI


  1. 30 Minit Setelah Solat Asar.
  2. Setelah Maghrib.
  3. Setelah Isya' sehingga pukul 12 malam.

Penjelasan :

A. 30 minit setelah solat asar itu adalah waktu dimana darah didalam diri kita ketika itu sedang panas, jika kita mandi ketika itu, akan menyebabkan badan menjadi lelah dan penat untuk melakukan perkerjaan.

B. Jantung kita setelah maghrib sudah mulai lemah untuk melakukan perkerjaan. Jadi, kajian menunjukkan bahwa ketika ini jika kita mandi akan menyebabkan paru-paru boleh dimasuki air dan boleh menyebabkan paru-paru basah.

C. Setelah solat isya, ini saatnya jantung kita berhenti dan melakukan istirahat, jika mandi ketika ini akan menyebabkan kerosakan jantung akibat kemasukan air.


Sebaiknya mandi setelah 1 jam dari jam 12 malam. Antara pukul 2 - 3 pagi, itu akan lebih memberikan energy kepada badan seperti mana bateri yang telah lemah di cas semula.

Dikatakan :- 
۞ Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT. 
۞ Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat. 
۞ Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat. 
۞ Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
۞ Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur. 
۞ Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan. 
۞ Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian. 
۞ Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq. 
۞ Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki. 
۞ Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was. Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, 
Dikatakan juga:- 
۞ Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je... ۞ Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga. ۞ Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah. ۞ Ketika anda memahaminya, dia mula kejang. ۞ Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari, dia stroke.... Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkannya agar syaitan terus stroke.

۞ Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. ۞ Syaitan kata, "JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA TIDAK PENTING LANGSUNG" Sebarkan biar umat islam mngetahui....

Follow me

Hai.!Saya Jia.

Saya mengambil tempahan full edit blog; ☑personal dan ☑business. ➹Nak yang responsive template blog; insyaAllah boleh request Harga? Yang pastinya mampu milik dan berpatutan. Email: ✉najiahshaharain@gmail.com Whatsapp: ✆0174428730 ☂Untuk review produk boleh email sy :najiahshaharain@gmail.com

Followers