Apr 15, 2015

MACAM MENANTU ARAB?

Kisah ini berlaku ahad lepas,

ops...sebelum tu,,maaf ini hanya perkongsian pengalaman saya bukan untuk mebanggakan diri ,,maaf yer...



Selesai solat isyak berjemaah di masjid,saya salam dengan jemaah.Mana yang sempat..hihihi.
Tetibe saya di sapa oleh seorang makcik.

"Anak duduk mane?"
Saya pun menjawab.
blabla...

Dan banyak kali sebelum ni bertembung dengan makcik ni.Makcik ni ramah orangnya.Walaupun sebelum nie pernah bertegur tapi tidak la berpeluang bersembang panjang.Namun dari air muka saya dapat tahu serba sikit memang makcik ni senang utk di dekati.
di situlah bermula perbualan ringkas kami sehingga kami bangun untuk keluar beiringan ke pintu masjid.
Baur nak melangkah keluar,
Makcik itu di sapa oleh seseorang

Saya menduga mungkin itu kenalan makcik tu,Sebab nampak sangat rapat dan mesra.Kalau di perhatikan umur mereka adalah sebaya saya;;20 an.
Hasrat di hati selepas bersalam dengan mereka nak keluar terus.

tapi kemudian,
salah seorang dari mereka menegur

"ini menantu makcik yang arab tu ker?"
sambil jarinya menunding ke arah saya.Saya kebetulan masa tu membuka wajah,iaitu tidak mengenakan purdah.
Saya terdiam.Mula-mula agak blur dan saya hanya senyum.
Makcik tadi senyum dan memegang bahu saya.Kami berpandangan ..dan Akhinya kami gelak bersama.

Makcik tu kelihatan serba salah untuk menjawab pada mulanya..
"eyh..ini bukan.."

Kenalan makcik tu pun menyambung;

"oh.,,ingatkan menantu makcik.Makcik kan ada menantu arab.Serupe dengan la muke menantu makcik tu....."

Saya ketawa dan hati saya dah mula berbunga..hahahaha

Selepas makcik tu menerangkan kepada kenalan nya,maka saya pun berlalu pergi.

Apa lagi...terus cite kat suami kejadian ini...x sempat sampai rumah dlam kereta dah cerita.
suami hanya senyum..:)


Share with the world:

2 comments:

  1. Untunglah muka palestine... hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe kawan CT ada kacukan british n arabian sikit..
    masa perarakan mogok boikot us ada stesen tv intrview dia..
    tanya macam mana dia bleh sampai malaysia.. kami gelak2 jela terus kat situ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by Beautifully Chaotic