Dec 30, 2016

12/30/2016

Motivasi sikit!



Percaya pada diri kau apabila manusia lain kata sebaliknya. Ya, mereka kejam. Dan kau lagi kejam jika kau percaya kata mereka.

Hidup ini kau yang lakukan limitasinya. Jika kau kata kau hanya layak takat itu, sekecil itu, maka kau hanya akan punya itu.

Tapi jika kau rasa dan kata kau mampu dapat yang paling elok, paling bahagia, maka itulah yang selayaknya kau peroleh.

Hidup ini harusnya berani mati. Kita hanya hidup sekali dan esok boleh jadi ajalnya kita. Jadi, hiduplah sebetul-betulnya dan usah hidup di impian manusia lain.

Mulut jahat manusia, itu kerja Tuhan untuk membalasnya. Kerja kau hanya perlu hidup dan usah melayan. Itu cara untuk bahagia, itu cara untuk hidup semoleknya.

#cp

Dec 28, 2016

12/28/2016

HATI-HATI: DOSA TERHADAP IBU BAPA



Guru kami pernah pesan,

Sesiapa yang tinggalkan solat, tak menutup aurat, pernah berzina, pernah mencuri, pernah berlaku zalim, pernah menindas orang lain, pernah menyebarkan fitnah dan melakukan dosa-dosa yang lain maka setiap dosa itu boleh ditangguhkan balasannya oleh Allah mengikut kehendak-Nya sehinggalah ke Hari Kiamat, kecuali dosa menderhakai ibu bapa.

Sesungguhnya Allah 'mempercepatkan' balasan kepada pelakunya semasa hayat di dunia sebelum dia mati.

Dec 21, 2016

12/21/2016

Sjil matrikulasi dah laku!


Assalamualaikum wbt

Rasa bersemangat sikit hari ini selepas kawan opis suruh bukak JPA.

Wey..nampaknya sijil matrik dah mula diiktiraf.Tahniah!! kepada mereka yang telah dan sedang mengikuti program matrikulasi.
So..legalah kepada aku antara bekas pelajar matrik sebab nya sebelum ini nasib pelajar matrikulasi seolah tidak "terbela".Maksud tak terbela tu let say, selepas tamat daripada program matrikulasi terus nak minta keje dengan berbekalkan sijil matrik tu memang tak boleh la...SO..nak tak nak kenalah guna Sijil SPM.

Nampak macam tak adil kan?
Dan mesti ramai yang trauma nak masuk matrik.Ramai yang kate ..better ambil Tingkatan 6 atau sambung terus diploma di IPTA/IPTS.Sebab ape...tak nak ambil risiko.

Dan apa istimewanya program matrikulasi ini diwujudkan jika ia langsung tidak memberi apa apa faedah?
Sebenarnya program matrikulasi diwujudkan adalah salah 1 platform kepada pelajar2 yang ingin menyambung ijazah dalam tempoh masa yang singkat.

Lebih kurang dalam umur 22 tahun korang dah boleh genggam segulung ijazah.Hebat kan?Dan kalau ada rezeki boleh terus sambung buat master.
Itu memang bagus lah kepada pelajar yang boleh perform well ketika di matrikulasi.Namun jika sebaliknya...pointer yang korang dapat masa dimatrik itulah menentukan kursus apa yang bakal korang dapat masa sambung ijazah nanti.

Macam aku dulu..series kejutan budaya sebab proses pembelajaran di matrikulasi sangat laju dalam tempoh setahun.Dalam tempoh itu kena faham dan tangkap segala ilmu dengan sebaiknya.Kalau tak ..tercicir la kome.(Itu yang aku rasa..memang agak mencabar dan stres!)Mujur lah dapat jugak habiskan even tak cemerlang mane pointer yang aku dapat.

Jom baca pekeliling di bawah..



Alhamdulillah..harap2 ada la sinar buat aku sekarang ni.
Aku sekarang bekerja di sektor awam guna sijil SPM.Harap2 pas ni ada sinar buat aku dan kengkawan aku yg sekarang ini masih mencari kerja.

InsyaALLAH..

Dec 17, 2016

12/17/2016

Malam pertama di kubur

Teringat pesan mak aku.. kalau mak n ayah dah tiada nanti..selepas kebumian jangan balik lagi..tunggu la 10-15 minit kerana masa itu malaikat akan datang..jika masih ada ank nya di atas kubur.. malaikat itu akan tanya kepada arwah ngn nada yang rendah..

Nabi kata, bila kita dimasukkan ke dalam kubur..badan kita bersandar dengan batu, dengan tanah, dengan kain kapan..akhirnya dihadapkan ke arah kiblat, dibuka muka kita, pipi kita ni kena tanah..duduk dalam kubur menghadap kiblat..

Isteri dok menangis, suami menangis, anak-anak menangis..lepas tu diambil papan, tutup..tanah pun diturunkan perlahan-lahan..bila dah sampai separuh kubur, tukang kubur pun naik melompat ke atas. Bila melompat naik ke atas, tutup! Dipijak2nya kubur..

Nabi kata bila berpaling sahaja muka orang yang menghantar kamu ke belakang dari kubur, kamu mendengar tapak kasut orang balik. Kita dengar tapak kasut mereka..derap2 deru, derap2 deru mereka kita dengar. Maka pada masa itulah..roh kita akan duduk..duduknya roh dan kaki melunjur. Tegak badan..

Maka pada masa itulah, dia panggil orang2 yang hantar dia..kalau isteri hantar, dia panggil isteri die.. "Pah..takkan tinggalkan abg, Pah..kata nak sehidup semati, Pah.."..Pah tak dengar. Pah bawak cerek dengan daun pandan balik..sambil dok lap air mata.. Syg macam mana isterinya pun, dia balik.. Suami dia panggil "Pah, jangan balik, Pah..tunggu abg Pah.." Dia tak kisah. Dia balik.

Satg dia nampak anak-anak dia balik. Dia panggil anak-anak dia. Anak-anak dia tak dengar. Selepas mereka beredar sahaja, datanglah dua malaikat. Yang hitam kedua2nya. Yang biru kedua2nya. Kta panggil blue black.. Dan kamu dengar derap kaki dia lebih kuat daripada derap kaki orang yang balik tadi.. Siap dengar rantai yang dia bawak lagi tu.. Lagi menggerunkan...
Yg tak pernah senyum, yg tak pernah ketawa..dia masuuuk terus menghadap kepada kamu. Dan terus memanggil kamu "Hai manusia".. Dia tak kata dah Hai ustaz.. Dia tak sebut wahai datuk seri. Tidak.. Dia tak sebut wahai tuanku.. Tidak.. Dr.. Dia tak sebut dah. Malaikat pun tak kenal kita. Malaikat tak panggil hajjah, haji.. Die panggil "Hai manusia"..

"Hai manusia..apa pendapat kamu tentang Muhammad bin Abdullah". Itu soalan dia. Maka manusia tadi menjawab "Dia itu adalah hamba Allah, dia adalah pesuruh Allah..aku bersaksi tiada Tuhan melainkan Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah." Kalau itu lah jawapan dia, selamat kita..dia tak tanya lagi, Marobbuka, Manabiyuka..dia tak tanya lagi..soalan pertama, apa pendapatmu..tentang Muhammad bin Abdullah.

Lepas soalan ini, maka lepaslah soalan lain. Maka malaikat tadi dengar apa yang kita jawab, malaikat kata "Kami tahu dah kamu akan jawab macam itu..saaaja kami tanya.." "Nak pastikan bahawa kamu ni orang yang baik." Maka kata malaikat kepada lelaki tadi, "Tidurlah kamu di dalam kubur ini macam tidurnya pengantin."

Maka ahli kubur tadi berkata "Pulangkan aku balik ke dunia..aku nak balik kepada keluarga aku. Aku nak bagitahu keadaan aku dalam kubur. Tolong hantarkan aku balik." Rayu si mati kepada malaikat.

Rupanya orang mati ni nak mintak balik. Bukan nak makan nasi briyani gam.. Bukan balik nak tengok tv.. Bukan. Dia balik ni sebab nak bagitahu kat anak2 dia sembahyang lah.. "Wahai anak2ku, sembahyang.. Wahai isteri2ku, sembahyang.. Wahai suami2ku, sembahyang.." Dia nak bagitahu yg itu..Tapi malaikat kata "Tak boleh balik dah. Kamu sekarang berada di alam barzakh. Kamu tak boleh campur dengan alam dunia"..
Kalau kamu orang yang baik kata Nabi, akan diluaskan kubur tujuh puluh hasta, dilebarkan tujuh puluh hasta dan dicerahkan kubur kamu.
Tetapi biarpun mayat tak boleh khabarkan kepada kita, Nabi dah khabarkan pada kita. Itulah untungnya kita jadi umat Nabi Muhammad saw. Kalau kamu nak 70 hasta, kalau kamu nak cerah dalam kubur, ini amalan yg kamu kena buat. Kalau kamu nak gelap dalam kubur, kalau kamu nak tulang rangka kamu berselisih, ini amalan yg kamu kena buat. Semuanya bergantung di tangan kamu. Madu di tangan kanan, racun di tangan kiri. Pilihlah mana yg kamu nak buat.
Sesungguhnya bekalan yg paling baik adalah taqwa.
.
.
.
Jagalah solat kamu...

Dec 15, 2016

12/15/2016

New Year Giveaway by MF


Tidak lama lagi sudah hendak masuk tahun 2017.
Mya nak launch New Year Giveaway yang akan bermula hari ini,
14 Disember 2016 - 11 Januari 2017.


KLIK BANNER UNTUK JOIN

Hadiah:

Grand Top Referral : RM100

Weekly Top Referral : RM20
(21hb, 28hb, 4hb)

Planner x 2 winners
Topup RM10 x 2 winners
Pouch x 2 winners

*hadiah akan diupdate dari masa ke semasa*

Dec 8, 2016

12/08/2016

Full edit blog kak Farah

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah...sekian lama menyepi akhirnya hari nie diberi kesempatan untuk berkongsi hasil edit blog.


nah ini lah hasilnya

Jenis template: Responsive blog template
Tema blog: pink dan hitam


Dec 3, 2016

12/03/2016

Renungan bersama

#BACA_RENUNGKAN
Zina  Salah satu Dosa besar yang paling Banyak dilakukan oleh manusia
👉Wala taqrabu al-zina’ (Janganlah kalian mendekati zina) (QS al-Isra’/17:32)
:Wa la taf’alu al-zina''(Jangan melakukan zina)

👉Rosulullah memberitahukan Orang yang berzina kelak dibalas Allah SWT baik didunia maupun diakherat...

Balasan Didunia...
👉Lenyapnya sinar dari Mukanya
👉Memendekan Umur
👉Mengekalkan kemiskinan,
👉rejekinya menyusut. Dan
👉hilang-nya keberkahan hidup

Balasan Di Akherat...
👉Kemurkaan Allah 'ta'ala (Allah tidak Sudi memandang & berbicara padanya diAkherat
👉Hizab (perhitungan yang buruk)
👉Siksaan dineraka
"Rosululloh berkata" Pezina" pada hari kiamat akan datang kondisi kemaluan mereka menyala dengan nyala api seluruh makluk mengetahui mereka karna bau kemaluan yang sangat busuk & akan ditarik di Neraka

Di Neraka...
👉Malaikat Malik akan memakaikan Baju besi dari api Neraka bila pakaian itu diletakkan diatas gunung niscaya gunungpun akan lebur

👉Dan ikatlah Tangan -tangan mereka dengan ikatan api neraka karna telah melakukan perkara yang haram (memegang,menyentuh ,memeluk yg tidak halal baginya)

👉Dan ikatlah kaki-kaki mereka karna telah berjalan ketempat yang haram

👉Dan Tusuk mata2 mereka dengan paku besi karna mereka telah..melihat yang haram

Lalu Malaikat Zabaniah berkata: Ya...Ya...

Astaghfirullah...
Jauhilah Zina...Pacaran,Berdusta,Selingkuh (kufur pada suami/ istri) bersentuhan bahkan berhubungan atau apapun itu...
Sesungguh nikmat yang sesaat itu kelak akan membawamu dalam lembah siksa yg sangat pedih. ...
Naudzubillah himin zalik

👉Yang masih PACARAN---tinggalkan atau Halalkan
👉Yang Sudah Halal---Setialah tetap Istiqomah Pada 1 Hati
👉 bertaubatlah wahai saudara.. sebelum  terlambat dan sebelum ajal menjemput-mu
👉sesungguh nya Allah maha pengampun. Maha penyanyang.
👉Allah akan mengampunkan Hambanya yang sungguh2 bertaubat.
(TAUBATAN'NASUHA)

Semoga yg share Dan komen aamiin dijauhkan dari perbuatan Dosa" Dosa Besar Maupun Dosa Kecil..
Ya... Allah Tuntunlah kami ke jalanMu...
Agar Kami mendapat keredhoan-Mu...
Aamiin.. Ya Rabbal'Aallamiin...

Nov 28, 2016

11/28/2016

KEBINASAAN SESEORANG


Hadis 14:Peringatan Rasulullah tentang Akhir zaman hingga tanda hari kiamat besar.

14.SEBAB-SEBAB KEBINASAAN SESEORANG

Dari Abu Hurairah Ra.Dia berkata: Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam bersabda, “Akan datang suatu zaman, ketika orang yang beriman tidak akan dapat menyelamatkan imannya, kecuali bila dia lari membawa dirinya ke sebuah puncak bukit ke sebuah puncak bukit yang lain dan dari suatu gua ke gua yang lain. Maka apabila zaman tersebut telah tiba, segala mata pencarian (pendapatan kehidupan) tidak dapat diperoleh kecuali dengan melaksanakan sesuatu yang menyebabkan kemurkaan Allah Subhanahu wa Ta’ala. Apabila ini telah terjadi, maka kebinasaan seseorang adalah dari sebab mengikuti kehendak isteri dan anak-anaknya. Kalau dia tidak mempunyai isteri dan anak, maka kebinasaannya dari sebab mengikuti kehendak kedua orang tuanya. Dan jikalau orang tuanya sudah tidak ada lagi, maka kebinasaannya dari sebab mengikuti kehendak keluarganya atau dari sebab mengikuti kehendak jiran tetangganya”. Sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam, apakah maksud perkataan engkau itu?” (kebinasaan seseorang kerana mengikuti kemahuan isterinya, atau anaknya, atau orang tuanya, atau keluarganya, atau tetangganya). Nabi Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam menjawab, “Mereka akan menghinanya dengan kesempitan kehidupannya. Maka ketika itu lalu dia mencampakkan dirinya ke jurang-jurang kebinasaan yang akan menghancurkan dirinya. (HR Baihaqi)

Keterangan:

Benar sekali sabda Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam ini. Banyak orang yang mengetahui perkara-perkara yang diharamkan dalam agama namun oleh kerana mengikuti kemahuan isteri, anak, orang tua, keluarga atau tetangganya, dia sanggup mencampakkan diri ke dalam jurang kemaksiatan demi untuk memuaskan hati mereka.

Pesanan diri sendiri:

Matlamat tak menghalalkan cara.
YaALLAH..Semoga Allah sentiasa memimpin kite ke jalan yang benar.
amiin.

Nov 27, 2016

11/27/2016

AWASI DIRI MU~

Assalamualaikum wbt

erm..tak tahu nak mula dari mana.Tetapi aku perlu sharekan benda ini untuk peringatan diri sendiri dan mungkin uols boleh amik mane yang baik ok.:)Benda ni mungkin ada berlaku pada kite cuma antara sedar atau tidak aje kan.

Hadis 1:Peringatan Rasulullah tentang Akhir zaman hingga tanda hari kiamat besar.

1.JANGAN MUDAH MENYALAHKAN ORANG LAIN


Dari Abu Hurairah Ra., bahawasanya Rasullullah SAW bersabda: “Jika ada seseorang berkata, “orang banyak (sekarang ini) sudah rosak, maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara mereka.” (HR. Muslim)
Keterangan:

Imam Nawawi ketika menulis Hadis ini dalam kitab Riyadus-Solihin, beliau memberikan penjelasan seperti berikut: “Larangan seperti di atas tadi (larangan mengatakan orang banyak telah rosak) adalah untuk orang yang mengatakan sedemikian rupa dengan tujuan rasa bangga pada diri sendiri, sebab dirinya tidak rosak, dengan tujuan merendahkan orang lain dan merasa dirinya lebih mulia daripada mereka. Maka yang demikian ini adalah haram.

Adapun orang yang berkata seperti ini kerana ia melihat kurangnya perhatian orang banyak terhadap agama mereka serta didorong oleh perasaan sedih melihat nasib yang dialami oleh mereka dan timbul dari perasaan cemburu terhadap agama, maka perkataan itu tidak ada salahnya.

Hadis ini sengaja diletakkan di permulaan buku ini supaya menjadi suatu peringatan kepada Umat Islam apabila menerangkan Hadis-hadis akhir zaman seperti apa yang dituliskan di sini yang banyak menyingkap tentang kemunduran umat Islam dan kerosakan moral mereka. Oleh kerana itu, kita cuba mengaitkan hadis-hadis tersebut dengan realiti umat Islam dewasa ini, maka janganlah kita merasa bangga dan ‘ujub dengan diri sendiri, bahkan hendaklah kita menegur diri kita masing-masing dan jangan senang menuding jari ke arah orang lain. Walaupun kerosakan moral umat Islam dewasa ini perlu dibicarakan untuk tujuan memulihkan, namun penyingkapannya itu perlu dalam bentuk yang sihat dan dengan perasaan yang penuh kasih sayang serta dengan rasa cemburu terhadap agama, bukan dengan perasaan bangga diri dan memandang rendah kepada orang lain.

Mudah-mudahan Allah s.w.r melindungi kite daripada sikap begini



Nov 26, 2016

11/26/2016

Mega Giveaway By Blogger's Family 2016

                                                           
                                                                KLIK BANNER

IG: @njhshhrn

Tarikh tutup ialah pada 10/12/2016. Sebulan beb.. Semua akan diumumkan pada 11/12/2016.

Nov 23, 2016

11/23/2016

DASHBOARD BLOG: BARU

Assalamualaikum dan Hai..semua

Wah..rasa seronoknya tengok appearance dashboard blog.Nampak sungguh elegant dan semart sungguh.
(ke aku je yang terlewat tahu ....)

Ok..jom mengupdate blog ..


Nov 21, 2016

11/21/2016

Biar mereka tak peduli

Assalamualaikum wbt

Aku sungguh terkesan dengan kata -kata ini.
Seolah ia berlaku pada aku lately nie...

Memang aku kecewa dengan karenah manusia..namun sekiranya aku masih menagih simpati dan perhargaan manusia semestinya aku akan jadi semakin lelah.

Maka..aku memilih untuk meraih pandangan Nya...kerana itu sudah cukup membuatkan aku rasa serba cukup.


Nov 20, 2016

11/20/2016

KATEGORI WANITA


☝️WANITA MUSLIMAH

🔅Memikirkan hal duniawi seperti fesyen baju, fesyen niqab, fesyen tudung dan makeup terkini

🔅Upload gambar sendiri (walaupun menutup aurat)

🔅Rajin menghadiri majlis-majlis ilmu agama dan menceritakan amalan baik yang dilakukannya


✌WANITA MUKMINAH

🔅Memikirkan cara untuk memperbaiki diri tanpa perlu menghebahkan pada orang lain

🔅Sibuk menghadiri majlis-majlis ilmu agama tanpa ada niat untuk menunjuk-nunjuk

🔅Memikirkan cara berpakaian yang tidak tabarruj (yg berlebihan) supaya lebih berhati-hati di hadapan ajnabi (lelaki bukan mahram)


👌WANITA MUTTAQIN

🔅Memikirkan sepenuhnya kepada Akhirat

🔅Mencari redha Allah dalam setiap perbuatan yang dilakukannya

🔅Menyibukkan diri untuk bekalan di Akhirat

🔅Memikirkan risau tentang keadaan umat Islam yg lain

🔅Sentiasa mendoakan moga-moga semua akan mendapat hidayah dan beroleh Syurga Allah s.w.t

👣Yang mana kategori anda? Semua sifat di atas boleh berubah andai anda juga berubah
👼 Saidatina A'isyah r.ha pernah berpesan :
"Sebaik-baik wanita adalah yang tidak memandang dan tidak dipandang"
"Jangan kau berasa bangga dengan kecantikanmu sehingga kau dikejar jutaan lelaki. Itu bukan kemuliaanmu"👍👍👍💐

Nov 12, 2016

11/12/2016

Doa elak Malas

Nov 8, 2016

11/08/2016

Persahabatan


Persahabatan itu bagaikan air laut , tak selamanya tenang . Kadang , dipukul ombak juga.

Dan ketahuilah , sebenarnya ombak itulah yang menjadikan laut lebih indah

Tipulah , andai kau kata persahabatan itu senpurna tanpa cacat cela

Tipulah , andai kau kata persahabatan itu tenang tanpa ada guruh gaduh

Tipulah , andai kau kata persahabatan itu akan kekal jernih tidak keruh

Ketahuilah , persabatan itu akan diuji dengan berbagai bagai dugaan

Kuncinya satu , robohkan tembok ego .

Apabila robohnya tembok yang memisahkan dua sahabat , maka datanglah dari pelbagai sudut pun dugaan . Pasti dan pasti kau akan dapat tangani

" Aku mencari sahabat yang sempurna "

Maka sedarlah , sahabat yang sempurna itu tiada

Yang ada hanyalah seorang sahabat yang tak sempurna , yang sentiasa ada dengan sahabatnya itu untuk menyempurnakan kekurangan sahabatnya

Kuncinya adalah IKHLAS
Tanya diri ,

Kita sahabat yang bagaimana ?

Anda mampu mengubahnya 🙈

Nov 5, 2016

11/05/2016

Menyesal pakai penapis air coway!!


Assalamualaikum wbt

Wah..penatnyer.
Baru habis packing baju masuk dlm beg.Esok i nak pergi kursus uols.Kursus PTM(Program transformasi Minda) 5 hari di Pusat latihan agensi anti dadah kebangsaan,Sg Petani,Kedah.

Ok.akceli bukan itu yang aku nak highlight kan.Aku just nak share dengan korang penapis air yang aku guna sekarang.Dah masuk bulan kedua..erm..so far memang puashati dan jimat.


OK..sebelum kitorang pakai ni,kitorang dah pakai pemanas air moden dan tradisional.

1.Pemanas air elektrik (Moden)

ihsan:google

Banyak jasanya heater nie.Suami aku beli masa die bujang lagi.Tambahan die nak mudahkan kerja aku nanti pas kawen.Bila nak minum air panasm..ok.picit je.Ok..itu part yang bagus.Dan yang tak bagusnya ...memandangkan benda ni perlu sentiasa on utk panas..maka elektrik pun melambung la.Sakit gak kepala bile tengok bil elektrik tinggi.Dan sejak tu..kitorang pun kawal lah penggunaanya.Means,bila nak minum air panas baru lah on.Rentetan daripada itu(cewahhh..ayat)
semut pun mula memainkan peranannya.Apa yang encik semut buat?
Encik semut telah berenang2 didalamnya.Bukan 1..bukan 2 tapi banyak weyy.Rumah aku ni banyakya semut taktahu mane puncanya.Dan bukan itu sahaja..aku mula perasaan..yang air ni,rasanya macam pahit2 tau.Mula2 aku dengan suami pikir mungkin air ni dah lama simpan dalam tu ke..so kiteorg pun cuci la dalam heater tu,malangnya.same gak rasa air tu - pahit2 dan kelat.
Dan..baru lah aku tahu kenapa dan mengapa air itu rasa demikian..kerana. ..penutup pemanas nie..dah karat.Ok..itulah assumption kitorang.Selepas dari itu,kitorang pun boikot la pemanas nie...means memang tak guna pun.Biar je kat situ.and finally..pemanas ni rosak.Langsung tak boleh panas.
Mungkin merajuk kot...hihih

2.Pemanas air dapur(Tradisional)
Akhirnya, kiteorang pakai cerek dapur.Alaa...yang bunyinya macam terobong kapal tu.Selagi tak tutup air yang mendidih...selagi itu menjerit.Yang best pakai nie..yeah..!!dapat jimat sikit elektrik tau.
Dan tak best nya..kene la rajin sikit setiap kali nak buat air panas,..kena la panas kan air dalam cerek tu.Dalam 1 hari..banyak kali "kitar semula"je air dalam cerek tu.(nampak tak pemalas nye aku nie)
Orang kata..tak elok panas kan air itu berulang kali,Wallahua'lam.
Ok..suami aku dah mula mengeluh katanya..

"sampai bila kite nak minum air yang kurang sihat ni.."

aku jawab..

"ok pe kite guna cerek dapur nie...."
(actually aku nak jimat duit je.Takyah dah nk beli heater segala.Lagipun kitorang berdua je dalam rumah nie..so takperlu la nak pikir kan sangat nak minum air panas ke ..kan)

"Habis..kalau family abang or ayang datang rumah...takkan ayg masih nak guna cerek gak?
ayang kene pikir kesihatan untuk jangka masa panjang."

Aku diam dan berfikir.Dalam hati aku dah mula mengiyakan apa yang suami aku cakap.Sambung suami aku:

"So..abang cadang nak pasang penapis air dalam rumah nie.Apa pendapat ayang?"

Ok.selepas bermusyawarah panjang..akhirnya kata sepakat dicapai.


tadaa...!!
Penapis air coway pilihan hati.cehh..
Ada 4 suhu yang berbeza.Boleh adjust tempature dan terus minum.

Dan sejujurnya menyesal kitorang tak pakai penapis air coway ni awal2.

ok..cuba teka apa plak menatang nie..?

Ok inilah water pump.Memandangkan kitorang duduk tingkat 4,,so tekanan air rendah..jadi fungsi water pump ini adalah untuk membantu meningkatkan tekanan air.
Pas nie.,bukan alasan lagi la..orang yang duk rumah flat pun boleh pasang penapis air nie.

Coway bukan mahal ke?

InsyaAllah...memang mampu milik.Sebab ada banyak lagi pilihan penapis air yang korang boleh pilih ikut bajet dan keperluan.Pakej yang kitorang ambil ni RM125/bulan.Dan service percuma selama 5 tahun.

Bil elektrik macam mane plak?

Dah masuk bulan kedua kitorang pakai.Dan tak terkejut pun tengok bil bulan pertama.Penapis air ni memang menjimatkan elektrik.Tak caye?Cuba la.


Nak cite lebih2...boleh ws saya tau :0174428730





11/05/2016

MOVIE TIME: KABALI

SUMBER: Ihsan dari google

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu.

Hari ini baru tercapai impian dapat nengok mobie nie.(Nampak sgt aku ketinggalan kan. Filem dah lama sgt keluar.Tak silap bulan 6 tahun ni).Semalam gigih encik shuben mengdownload nya.

Filem tamil yang dilakonkan oleh barisan pelakon hebat antaranya Rajinikanth,Datuk Rosyam Nor, Norman Hakim, Zack Taipandan dan ramai lagi(pelakon tamil yang aku tak kenal pun) hihihii

Yang bangganya kebanyakkan nya scene filem ini mostly di Malaysia diikuti di Bangkok dan Hong Kong.Rase kembang tak hidung?
Ada part Scene yang orang Melayu ditemuramah atau berdialog  masih mengekalkan bahasa Melayu. Plus,Amat bangga once, Rajinikanth cakap bahasa melayu !(Tak ingat apa yang dicakap.)
Dan ada juga wanita melayu yang bertudung diselitkan dalam filem ini.Even takde dialog pun..janji ada kan kan..Ini menunjukkan mereka (Iaitu pengarah ) cuba menonjolkan bahasa/budaya di Malaysia di mata penonton di luar sana,

Dan baru aku tahu rupanya filem ni ada versi Bahasa Melayu tau.
Wah!Guane gamaknya kan.Mesti lagi feel ..atau sebaliknya?

Filem ini memang superb!(ikut gaya rajinikanth)Dan semestinya apabila dilakonkan oleh Shivagi nama sebenar Rajanikanth ini akan ada gaya yang mencuit hati.Walaupun tak banyak.

Oklah..kalau uols nak tengok..boleh je tengok on9.Sebelum tu..layan dulu antara lagu dalam filem ini.



Itu sahaja kot.
Nak sambung tengok cite ni..sambil2 melipat kain.
hihihi..

Nov 4, 2016

11/04/2016

Semoga Allah memberi kebaikan kpada mu



#sumber:FB

Tahniah kepada pakcik nie.Semoga dimurahkan rezeki.

dan pok menteri kite x kan mampu buat supe nie.
kbai!~

11/04/2016

Full edit blog kak Jueliza

Assalamualaikum wbt


Template : Responsive dan seo blog
Owner: Jueliza Jamani
Tema: Pink dan putih

Jutaan terimakasih kepada sis Jueliza kerana sudi menggunakan khidmat saya.
Jom tengok hasil penuh di blog beliau

http://www.mamajue.com/

Order masih di buka tau ..tau..tau...

11/04/2016

Full edit blog Kak farah

Assalamualaikum wbt

Hari ini Negeri Perak cuti sempena pertabalan Sultan Negeri.
Jadi sempat2 curi masa untuk mengupdate blog dan berkongsi hasil design blog


Template:Responsive dan seo 
Owner: Farah
Tema blog:Pink dan hitam

Nak cerita sikit mengenai template blog nie,Template blog ini dibeli sendiri oleh owner blog.Dan aku hanya edit sikit2 je utk mengikut tema dan kehendak owner.Owner blog ni kirenya memang regular customer aku dan terima kasih kak sebab masih sudi berkerjasama dengan saya.

ok..jom tengok hasilnya


Nov 1, 2016

11/01/2016

Full edit blog Kak Shimah


Assalamualaikum wbt

Hari ini nak share satu lagi design blog,Permintaan dari my regular customer.Terimakasih banyak2 kerana masih sudi mempercayai khidmat saya.

Jenis template:Template biasa
Tema blog: Floral
url blog: http://teratakp3na.blogspot.my/

Jom la usya2  dulu hasil penuh di blog beliau


Oct 29, 2016

Oct 28, 2016

10/28/2016

Penambahbaikkan plan celcom

assalamualaikum wbt dan Salam jumaat yang mulia,

Pagi-pagi bangun tidur dapat msj dari cik com

Rupa-rupanya celcom nak bagi sesuatu yang istimewa.Nah,ambik!extended kuota.
20GB internet..seronok nya ..Berbunga-bunga hati,Macam baru dapat tiket percutian gitew.
Memandangkan aku ni memang kaki online dan seringkali habis kuato x sampe sebulan;dan bila dapat tawaran ini,bagaikan orang mengantuk di sorong bantal.Terimakasih cik celcom kerana memahami kehendak pelanggan.Dan untuk pengetahuan uols,harga plan postpaid ni bulan2 masih sama.iaitu RM80.


aku sekarang pakai plan 1st gold 
Yang dulu ada 10GB internet di mana divide 5gb weekdays dan 5gb weekend.

Cepat uols.celcom dah mula nak menggila

Selain plan 1st gold,ada plan yang jauh lebih baik dan harganya memang mampu milik.
Cepat2 bertukar la kepada celcom,
Memang puashati la

#terimakasihcelcom



Oct 23, 2016

10/23/2016

Full edit blog Neeza

Assalamualaikum wbt

Selamat berhujung minggu semua.


Jenis template:Non-responsive plus SEO
Tema: Pastel terang
Owner blog: Haneeza
Sebenarnya ini kali ketiga neeza order edit blog dari saya.Alhamdulillah..
Semoga awak maju jaya dalam apa juga yang awak ceburi.dan senantiasa di lindungi oleh Allah.

Jom tengok hasil penuh di sini

http://www.neezalife.com/
10/23/2016

Tips cari jodoh baik punyer...

Oct 14, 2016

10/14/2016

Full edit blog kak lina

Oct 13, 2016

10/13/2016

JOm belajar bersyukur



Aku melihat hidup orang lain begitu nikmat,

Rupanya dia menutup kekurangannya tanpa perlu berkeluh kesah.




Aku melihat hidup teman-temanku tak ada duka dan kepedihan,

Rupanya dia pandai menutup dukanya dengan bersyukur dan redha.




Aku melihat hidup saudaraku tenang tanpa ujian,

Rupanya dia begitu menikmati badai hujan dlm kehidupannya.




Aku melihat hidup sahabatku begitu sempurna,

Rupanya dia berbahagia dengan apa yang dia ada.

Aku melihat hidup jiran tetanggaku sangat beruntung,

Ternyata dia selalu tunduk pada Allah untuk bergantung.




Setiap hari aku belajar memahami dan mengamati setiap hidup orang yang aku temui..

Ternyata aku yang kurang mensyukuri nikmat Allah..

Bahawa di satu sudut dunia lain masih ada yang belum beruntung memiliki apa yang aku ada saat ini.

Dan satu hal yang aku ketahui, bahawa Allah tak pernah mengurangkan ketetapan-Nya.

Hanya akulah yang masih saja mengkufuri nikmat suratan takdir Ilahi.

Maka aku merasa tidak perlu iri hati dengan rezeki orang lain.

Mungkin aku tak tahu dimana rezekiku. Tapi rezekiku tahu dimana diriku berada.

Dari lautan biru, bumi dan gunung, Allah telah memerintahkannya menuju kepadaku.

Allah menjamin rezekiku, sejak 9 bulan 10 hari aku dalam kandungan ibuku.

Amatlah keliru bila bertawakkal rezeki dimaknai dari hasil bekerja.

Kerana bekerja adalah ibadah, sedang rezeki itu urusan-Nya..

Melalaikan kebenaran dan gelisah dengan apa yang dijamin-Nya, adalah kekeliruan berganda..

Manusia membanting tulang, demi angka simpanan gaji, yang mungkin esok akan ditinggal mati.

Mereka lupa bahawa hakikat rezeki bukan apa yang tertulis dalam angka, tapi apa yang telah dinikmatinya.

Rezeki tak selalu terletak pada pekerjaan kita, Allah menaruh sekehendak-Nya.

Siti Hajar berulang alik dari Safa ke Marwah, tapi air Zam-zam muncul dari kaki anaknya, Ismail.

Ikhtiar itu perbuatan. Rezeki itu kejutan.

Dan yang tidak boleh dilupakan, setiap hakikat rezeki akan ditanya kelak, "Dari mana dan digunakan untuk apa"

Kerana rezeki hanyalah "hak pakai", bukan "hak milik"...

Halalnya dihisab dan haramnya diazab.

Maka, aku tidak boleh merasa iri pada rezeki orang lain.

Jujur bila berkata,

Hayati bila membaca,

Ikhlas bila menerima...

Oct 9, 2016

10/09/2016

Full edit blog kak sherwieyna

Oct 7, 2016

10/07/2016

ESOK HARI SUKAN NEGARA!!

Act aktiviti ni baru sahaja diperkenalkan di Malaysia.

Jom tengok serba sedikit..


hah..tu la serba sedikit mengenai #HSN nie.
Jadinya esok kami kena la turun sekali memeriahkan sambutan ini.
yeay...senamrobik kitew..


Oct 2, 2016

10/02/2016

Full edit blog Syiera

10/02/2016

Salam Tahun Baru Islam

Sep 30, 2016

9/30/2016

Full edit blog Kak Aza

9/30/2016

Full edit blog Ibu Dilah

Sep 25, 2016

9/25/2016

Ujian menaip

Assalamualaikum

Pepagi eksited semak keputusan ujian menaip dan keputusan sangat mendukacitakan.



Ini dah kali kedua aku amik ujian nie.Rasanya macam dah tak sanggup nak hadapi buat kali ketiga.
Mula-mula ambil bulan 2 hari tu dan kali kedua ambil bulan lepas.
Ingatkan lulus untuk 2nd time nie..tapi mendukacitakan sungguh la..

Ok..kenapa kenapa perlu lulus ujian menaip ?

Sebagai penjawat awam,jawatan yang aku pegang sekarang ini memerlukan untuk aku LULUS 
 3 paper.
Dan salah satunya ujian ini la.
2 paper lagi alhamdulillah dah berjaya dengan selamatnya.

Ujian menaip nampak macam mudah je kan
Yelah...hampir setiap hari kite menaip
Menjawab sms,whatsap update status di laman sosial..menulis di blog dsb.
tapi kenapa boleh gagal?

Sebenarnya ujian menaip ni kiteorang akan diberi masa 10 minit untuk menaip 2 perenggan.
Bayangkan tanpa perlu akan kesalahan ejaan dan tanda bacaan.Tambahan ada term yang digunakan yang memerlukan untuk kite menaip ejaan itu sebetulnya dengan teliti.Kesalahan maksimum hanyalah 4 sahaja.Kalau lebih daripada itu..maka KANDAS la.

Mungkin ini lah sebabnya kenapa aku masih TERKANDAS lagi.Plus,masa tu aku rasa macam gugup amat.Jari jemari terasa keras untuk menaip.Adoii..

Kawan2 ada tak tips untuk aku lulus ujian menaip ni..?

#harap2kaliketiganiakululus












Sep 23, 2016

9/23/2016

Full design blog wani

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah..syukur.Dapat jugak menyiapkan design full edit blog zulhazwani
Terimakasih dik sebab sudi menggunakan khidmat akak.



Hasil penuh blog wani

Responsive template blog
Pilihan warna:Pink
Tema: Cumel2

OK..untuk makluman semua,wani ni adalah junior sekolah saya dulu.Tak sangka dia contact saya semula untuk mendapatkan khidmat design blog.
Sebelum ini,saya ada mengedit blog kakak wani nie.
 oklah..jom tengok hasil penuh di sini




Sep 20, 2016

9/20/2016

Full edit blog Rabiatul


Tempahan full edit blog untuk sis Rabiatul

Template biasa bukan responsive.
Pilihan warna adalah soft blue
Doodle seorang ibu yang bekerjaya dan partime business,
Doakan semoga apa yang dihajatkan tercapai.
Amiin.

Jom la tengok hasil penuh design saya:

Sep 14, 2016

9/14/2016

Wanita,jangan perasan

​​​Wahai perempuan,
.
Bila ada lelaki bersikap baik padamu anggap saja itu perkara biasa.Sebab memang naluri seorang lelaki bersikap baik pada perempuan.
.
Bila bukumu jatuh dan dia tolong ambilkan, itu normal. Tak ada yang special. Jangan perasan.
.
Bila bertemu di jalan dan dia mengucapkan salam, bukan bermakna dia tertarik tetapi dia sedang menjalankan sunnah.
.
Bila diantara kawan²mu hanya kamu yang disapa, jangan perasan. Itu biasa biasa sahaja bila dia menyebut namamu. Hanya sapa. Jadi? Tiada apa apa pun. Mungkin kebetulan cuma nama kamu yang dia ingat. Kebetulan. Jangan perasan.
.
Bila satu masa dia balas chat kamu dgn emoticon senyum atau gembira, bukan bermakna dia ada perasaan dengan kamu, mungkin emoticon tu sekadar untuk mencairkan suasana. Cukup itu saja. Jangan perasan.
.
Bila sampai satu tahap dia berjumpa dengan ibu bapa kamu sekalipun belum tentu dia mahu menjadikan kamu sebagai yang halal kerana mungkin kamu adalah pilihan kedua, ketiga, keempat atau entah yang keberapa. Dia mahu tengok tengok sahaja dahulu. Jangan perasan.
.
Kadang rasa kecewa tu datangnya daripada kita sendiri sebab kita selalu keliru dalam mentafsir sikap lelaki. Memang lumrah seorang perempuan mudah terbuai oleh perasaan.
.
Oleh itu wahai lelaki, bila ada perempuan yang sedang bersedih, jangan kamu datang untuk menghiburkannya. Jangan biarkan dia perasan.


.
Tak perlu tawarkan bantuan bila kau lihat dia boleh melakukan sesuatu kerja sendiri atau bila kawannya boleh membantu. Jangan biarkan dia perasan. Jangan bergurau dengannya tentang soal hati, bergurau tentang perasaan dengan seorang perempuan bukanlah sesuatu yang lucu.
.
Jangan biarkan dia perasan. Jaga kehormatan seorang perempuan dengan tidak bersikap manis pada mereka kerana banyak perkara yang tidak disengajakan boleh mnyebabkan mereka perasan.​​​

Tersenyumlah sentiasa.
Ia tidak menyakitkan malah ia pengubat hati yang sakit.

Bukannya bererti senyum itu kerana dia tidak punya masalah dalam kehidupannya.

Tetapi menunjukkan hatinya reda dengan setiap takdirNya.

Sesungguhnya hanya Allah yang mengetahui segala sesuatu kejadian.
9/14/2016

Pernah jumpa orang macam nie?

Orang yang selalu cari gaduh dengan orang lain ni, diorang ni sebenarnya kurang kasih sayang dan perhatian, dengan cara tu je mungkin diorang akan diberi perhatian.

So kalau ada kawan-kawan korang yang jenis macam tu, abaikan je, nanti dia akan senyap sendiri, kalau dia cari gaduh, pastu kau layan, lagi suka la dia sebab ada orang layan dia. So bila diorang tengah nak cari pasal tu, kau abaikan je.

Tak payah buang masa layan orang macam tu. Buang masa buang tenaga. Baik kau relax je.
Biarkan dia dengan dunia dia. Okay?


Sep 13, 2016

9/13/2016

Susahnya nak cari kerja

Assalamualaikum dan Salam aidil Adha.

Masih bercuti lagi ke kawan?Mesti meriah raya kan.Aku biasa-biasa saja.Tapi alhamdulillah masih diberi peluang untuk beraya bersama keluarga dan orang tersayang.

Just nak share dengan korang.Salah satu platform mudah untuk korang cari kerja yang sangat-sangat terkini.Semuanya di hujung jari.Cuma nak tak nak je.Jom baca dulu.

neuvoo-labourday.png

Neuvoo adalah enjin pencarian kerja yang paling diperlukan oleh para pencari kerja. Ia boleh didapati di lebih daripada 64 negara di dunia ini. Malaysia adalah salah satu negara yang mempunyai tahap persaingan yang tinggi. Neuvoo dapat membantu para pencari kerja untuk mencari pekerjaan dengan efektif bermula dari pekerjaan yang tidak memerlukan kelayakan yang tinggi seperti pelayan dan housekeeping sampai ke posisi pengurusan atau jawatan eksekutif.

Apakah perbezaan Neuvoo dengan enjin pencarian kerja atau lembaga kerja yang lain?

  1. 4x kali ganda tawaran kerja di bandingkan dengan enjin pencarian kerja yang lain di Malaysia.
  2. Antaramuka pengguna yang senang digunakan dan diakses.
  3. Menawarkan peluang pekerjaan anda atau mencari kerjaya idaman anda secara percuma
  4. Hantaran notifikasi e-mel secara langsung kepada para pencari kerja setiap hari apabila terdapat tawaran kerja yang baru.
Neuvoo bukan hanya enjin pencarian kerja yang biasa, tetapi Neuvoo sangat inovatif dan sangat up-to-date. Keperluan para pencari kerja dapat disatukan bersama pada Neuvoo. Selain inovatif dan sangat up-to-date, Neuvoo juga memiliki fungsi-fungsi yang canggih tidak boleh didapati di enjin pencarian pekerjaan yang lain. Meskipun Neuvoo memiliki fungsi-fungsi yang canggih, tetapi Neuvoo adalah alat pencarian kerja yang sangat senang digunakan dan diakses oleh para pencari kerja. Pada saat ini, Neuvoo menawarkan lebih dari 60 ribu pekerjaan di Malaysia. Tambahan pula, majikan-majikan dapat menawarkan peluang pekerjaan mereka di Neuvoo untuk mendapatkan bakat-bakat yang diperlukan.

Secara ringkasnya, Neuvoo merupakan Google yang khas untuk mencari tawaran kerja. Neuvoo berusaha dan fokus kepada membantu para pencari kerja sehingga mereka memperolehi pekerjaan impian mereka.

Neuvoo bersiap sedia untuk membantu para pencari kerja untuk mendapatkan pekerjaan impian mereka! Sila kunjungi laman web Neuvoo di http://my.neuvoo.com

Pencarian pekerjaan anda bermula di sini: Uni Emirat Arab | Argentina | Austria | Australia | Belgium | Bahrain | Brazil | Kanada | Switzerland | Chile | Colombia | Republik Czech | Jerman | Mesir | Sepanyol | Perancis | UK | Greece | Hong Kong | Hungary |Indonesia | Ireland | India | Itali | Jepun | Kuwait | Kazakhstan | Luxembourg | Maghribi | Mexico | Malaysia | Nigeria | Netherlands | Norway | New Zealand | Oman | Peru | Poland | Portugal | Qatar | Romania | Rusia |Arab Saudi | Sweden | Singapura | Turki | Taiwan | Ukraine | US | Venezuela | Vietnam | Afrika Selatan

Sep 6, 2016

9/06/2016

Nak tanya kenapa

Assalamualaikum wbt

Siapa boleh tolong saya,
Kenapa bile sy tengok layout blog setting saya,,jadi macam dalam gambar nie yer..?
saya tak boleh nak view kat tepi..:(
kenapa ye jadi macam nie.
Tolong sesiapa yang boleh jawab kan..

Terimakasih



Sep 5, 2016

9/05/2016

Tempahan full edit blog shida

9/05/2016

Full edit blog Hikayat Sulaman

Sep 4, 2016

9/04/2016

AUGUST ANNIVERSARY GIVEAWAY!

Assalamualaikum wbt

Jemput support giveaway kawan kite nie.


klik banner 
Tarikh tutup: 30 September 2016!

Tuan tanah ni katanya 1st time buat giveaway nie.

Sep 3, 2016

9/03/2016

Amalan yang di Bulan Zulhijjah

AMALAN UTAMA BULAN ZULHIJJAH

Manakala amalan-amalan yang digalakkan sepanjang sepuluh awal Zulhijjah yang amat besar pahalanya. Khususnya bagi mereka yang tidak mendirikan Haji di Baitullah, ini antaranya :-
 a) Zikir : Iaitu dengan memperbanyakkan zikir Subhanallah, Alhamdulillah, La ilaha Illa Allah dan Allahu Akbar. Ia bersumber dari hadith riwayat At-Tabrani yang diakui sohih oleh Imam Al-Munziri. Allah SWT juga menyebut ertinya : "Supaya mereka menyaksikan berbagai perkara yang mendatangkan faedah kepada mereka serta memperingati dan menyebut nama Allah, pada hari-hari yang tertentu.." (Al-Hajj : 28). Ibn Abbas r.a mentafsirkan erti ‘hari-hari tertentu' adalah sepuluh hari Zulhijjah ini dan inilah pendapat majoriti ulama jua.

 b) Berpuasa : Amat digalakkan berpuasa pada satu hingga sembilan Zulhijjah bagi orang yang tidak menunaikan Haji. Hari Arafah (9 Zulhijjah ) pula adalah hari yang terbaik untuk berpuasa. Nabi SAW bersabda tentang kelebihan hari Arafah : "Tiada hari yang lebih banyak Allah membebaskan hambanya lebih dari hari Arafah" (Riwayat Muslim). Nabi SAW juga bila ditanya tentang kelebihan berpuasa pada hari Arafah ini menjawab, ia menghapuskan dosa yang lalu dan tahun kemudiannya.

 c) Melakukan lain-lain amalan seperti bersedeqah, membaca Al-Quran, solat sunat dan lain-lain. Ia semuanya termasuk di dalam umum hadith yang menunjukkan ianya amat disukai oleh Allah SWT.

 d) Menjauhi maksiat dan masa terbaik untuk memulakan tawbat bagi sesiapa yang masih berfikir-fikir dan menangguhnya. Amat biadap jika umat Islam bersukaria dengan melampaui batas haram di hari yang amat agung di sisi Allah SWT ini. Bertawbatlah dengan sebenar-benar tawbat dan sedarilah bahawa hidup ini sementara dan seluruh keseronokannya adalah tipu daya semata-mata.

 e) Bertakbir : Ibn Abi Shaibah menyebut bahawa `Ali KW menunjukkan bahawa permulaan takbir bermula sejurus selepas solat Subuh hari Arafah sehingga hujung waktu ‘Asar hari ketiga Tashriq.

 f) Berkorban dengan menyembelih binatang yang layak : Allah SWT berfirman : ertinya : "dan berdoalah dan berkorban". Allah SWT juga menyebut : وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوب ( Ertinya : "Sesiapa yang membesarkan syiar Allah (berkorban) mala ia adalah dari tanda ketaqwaan hati" (Al-Hajj : 32 Sebuah hadis menyebut : ما عمل آدمي من عمل يوم النحر أحب إلى الله من إهراق الدم Ertinya : "Tiadalah amalan anak Adam yang lebih disukai oleh Allah SWT pada hari kurban kecuali berkorban ( dengan menyembelih binatang)"

 ( Riwayat At-Tirmidzi, Abu Daud ; Gharib, namun terdapat rawi yang dipertikaikan ) Dr Zaharuddin Abd Rahman

Aug 31, 2016

8/31/2016

Best parenting tips

Assalamualaikum


Begini cara mereka mendidik anak.Mungkin kita boleh ambil sebagai panduan.
Dalam islam jugak dah ajar cara didik anak mengikut peringkat usia.

Walaupun aku belum ada anak..insyaAllah..dah kena belajar mulai sekarang.Kuasai ilmu keibubapaan kerana besar tanggungjawab menjadi seorang ibu bapa kelak.

Tolong ...sesiapa yang baca entry aku kali ini.Mendoakan kami suami isteri dipermudahkn utk mendapatkan zuriat.

#amiin

8/31/2016

#sehati sejiwa

Assalamualaikum wbt.

Saje nak share gambo anak2 yang meniru penampilan pemimpin dan isteri pemimpin di Malaysia.
Sangat menghiburkan dan cute overload..

Apa-apapun...Selamat menyambut hari Merdeka.Marilah kite mendoakan agar Malaysia dirahmati oleh Allah dan senantiasa aman.



p/s:YeaYea...Hari ni boleh melepak-lepak di rumah..

Follow me

Hai.!Saya Jia.

Saya mengambil tempahan full edit blog; ☑personal dan ☑business. ➹Nak yang responsive template blog; insyaAllah boleh request Harga? Yang pastinya mampu milik dan berpatutan. Email: ✉najiahshaharain@gmail.com Whatsapp: ✆0174428730 ☂Untuk review produk boleh email sy :najiahshaharain@gmail.com

Followers