Jun 28, 2016

Full edit blog mysara

Assalamualaikum wbt

Sebelum tunggu masuk waktu berbuka tu..maih saya nak kongsikan hasil kerja saya.
Full edit blog untuk kali ke dua buat mysara
Terima kasih awak..!~dan selamat hari raya in advance

jom apa lagi ..layan sekejap


Jun 26, 2016

Ada jugak ke yang beli?

Inikah fesyen umat islam sekarang?

Apakah kalian percaya dengan saya bahwa baju dan celana seperti di foto ini terdapat banyak di mall mall sekarang ??

Ya Allah, benar sekali firmanmu :

َفَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا

Seseorang yang sudah diperindah baginya amal buruknya maka dia akan merasa seakan- akan itu adalah hal yang baik ...
Dimana akal kita?
Coba kita bayangkan ?
Kenapa kita bisa tertipu ???

اللهم لاتؤاخذنا بما فعل السفهاء منا

Ya Allah jangan kau adzab kami karena kebodohan sebagian orang dari kami !!!

#copypaste

Jun 21, 2016

Salam Nuzul Quran

#17RAMADHAN


Alhamdulillah..dah masuk 17 ramadhan.Dan ramadhan bakal masuk ke fasa ketiga.
Ya Allah cepat nya..masa berlalu ..
Semoga kita semua diberi keberkatan dan diterima amalannya.Amiin

Dikesempatan ini,saya ingin mengucapakan selamat berpuasa dan berterawih.
Hidupkan 10malam terakhir ..insyaAllah.

Dan akhir sekali..salam nuzul quran.
Jom bertadarus!!


Jun 20, 2016

Full edit blog nurul

#15ramadhan

Assalamualaikum wbt

Sempat mengupdate blog selepas selesai memasak juadah untuk berbuka.Hanya 2 hidangan cukup lah untuk makan berdua,alhamdulillah(maaf tak sempat nak tangkap gambo juadah)

Nak kongsikan hasil edit blog tempahan dari nurul.
Terima kasih awak..yer..:)
Semoga awak berpuas hati dengan design ini.


tadaa...!!!

Inilah hasilnya 


jom ramai-ramai ziarah blog lynie mieainy 






Jun 16, 2016

Raya Giveaway : Jualan Raya Meletop 2016


klik banner

Rugi la kalau korang tak join Giveaway mudah ni. Hadiah menarik sangat ... ! Untung-untung dapat la korang guna duit tu untuk beli baju raya bagi siapa yang tak sempat nak beli lagi tu kan ?

Ini hadiah untuk 6 orang pemenang :

RM 300 Duit Raya x 1 pemenang
RM 200 Duit Raya x 2 pemenang
RM 100 Duit Raya x 3 pemenang


Product:  European Style 4-in-1 Women Bag

JLM2016 Sales price: RM29.90Date: 16/06/2016Time Start: 2.00pmTime End: When limited quantity sold outLimited Quantity: 300 units only



    ProductTraveler Backpack 
        JLM2016 Sales price: RM19.90
         Date: 30/06/2016
         Time Start:3.00pm
        Time End: When limited quantity sold out
          Limited Quantity: 300 units only





Product:  Crocodile Pattern 3-in-1 Pieces Bag

JLM2016 Sales price: RM29.90

Date: 30/06/2016

Time Start:11.00am

Time End: When limited quantity sold out

Limited Quantity: 600 units only





ProductWaterproof Backpack

JLM2016 Sales price: RM22.90

Date: 27/06/2016

Time Start:4.00pm

Time End: When limited quantity sold out

Limited Quantity: 100 units only



Product:Classical Men Boat Shoes

JLM2016 Sales price: RM23.90

Date: 24/06/2016

Time Start:3.00pm

Time End: When limited quantity sold out

Limited Quantity: 300 units only



Jun 15, 2016

DOA2 UNTUK MENDAPAT ZURIAT TERBAIK.

Mustajab doa2 kita dibulan ramadan al mubarak.

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ
 سَمِيعُ الدُّعَاءِ
Maksudnya:  “Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”.  (Ali-Imran : 38)

 رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِي وَبَنِيَّ
 أَنْ نَعْبُدَ الأصْنَامَِ
Maksudnya:  “Ya Tuhanku, jadikanlah negeri ini (Mekah), negeri yang aman, dan jauhkanlah aku beserta anak cucuku daripada menyembah berhala-berhala.”  (Ibrahim : 35)

 رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي
 رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ
Bermaksud:  “Ya Tuhanku, jadikanlah aku dan anak cucuku orang-orang yang tetap mendirikan salat, ya Tuhan kami, perkenankanlah doaku.”  (Ibrahim : 40)

رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ
 يَقُومُ الْحِسَابُ
Bermaksud:  “Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapakku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat).”  (Ibrahim : 41)

 رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ
 أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
Bermaksud:  “Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami istri-istri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa.”  (Al-Furqan : 74)

 رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي
 أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ
صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي
 إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ
Bermaksud:  “Ya Tuhanku, tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang saleh yang Engkau ridai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertobat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri.”  (Al-Ahqaf : 15)

Mudah-mudahan kita dapat beramal dengannya dan dikurniakan kita semua dengan zuriat yang soleh dan solehah, amin.


Jun 12, 2016

Giveaway Ramadan 2016 By NurAlja


klik banner

“Giveaway Ramadan 2016 Oleh NurAlja adalah satu cara untuk mengenali blogger lain disamping merapatkan ukhwah terutama pada blogger baru. Jom meriahkan lagi Giveaway ni yang berlangsung dari 10-13 June 2016 sahaja”

AWAS PENCURI DIBULAN RAMADHAN

Assalamualaikum wbt..

Hati-hati...
ketika membeli di bazar ramadhan..takut2 terleka dan cuai..habis di ragut duit kita.
Hati-hati..
Ketika solat di masjid..org sekarang tak kira tempat mana yang menyempat..sambor je.
TAPI...
Siapakah yang mencuri dan dicuri sebenarnya?

Sebenernya adalah diri kita sendiri.Aik?Bunyi macam pelik kan.Jemput baca dan hayati.

1) TV...

Ini merupakan pencuri yang merbahaya, yang boleh merosakkan puasa seseorang dan mengurangi pahalanya, seperti filem, drama dan iklan murahan yang mendedahkan aurat.

2) Pasar...

Ini juga merupakan pencuri istimewa dalam menghabiskan wang dan waktu tanpa batas. Oleh kerana itu, tentukan perbelanjaan kita mengikut keperluan ketika pergi ke pasar.

3) Berjaga Malam Untuk Perkara Yang Lagha...

Pencuri yang mengambil waktu yang paling berharga. Pencuri yang mengambil solat tahajud dari seseorang hamba di sepertiga malam terakhir dan mencuri kesempatan untuk istighfar serta taubat.

4) Dapur..

Pencuri yang banyak mengambil waktu yang panjang untuk membuat berbagai jenis masakan, berupa makanan dan minuman. Hampir-hampir semuanya tidaklah masuk  ke mulut, kecuali sedikit sahaja.

5) Handphone...

Sebahagian orang hanya sekadar menjawab panggilan masuk namun ia boleh diserang dengan dosa berupa mengumpat, mengadu domba, dusta, memuji diri sendiri atau orang lain, menceritakan rahsia dan keaiban orang lain, berdebat tanpa ilmu, ikut campur urusan orang, dan sebagainya dari kesalahan-kesalaham mulut yang banyak yang juga merupakan majlis yang kosong dari zikir.

6) Bakhil...

Sedekah akan melindungi kita dari neraka, dan sebaik-baik sedekah adalah di bulan Ramadhan; maka bersedekahlah secara terang-terangan atau sembunyi-sembunyi.

 7) Majlis yang kosong dari mengingati Allah...

Pencuri ini adalah yang mempersiapkan bagi kita penyesalan di hari kiamat. Nabi shallaalhu alaihi wa sallam bersabda: "Tidaklah suatu kaum bermajlis, tidak mengingati Allah dan tidak juga berselawat kepada Nabi mereka kecuali mereka meninggalkan penyesalan. Jika Allah mahu maka Allah akan menyiksa mereka, jika  berkehendak, Allah mengampuninya."

Adapun pencuri terbesar adalah FACEBOOK dan/atau WHATAPPS apabila tidak digunakan dengan benar dalam kebaikan dalam menyambut tamu yang berharga ini (Ramadhan).

Bukan bermakna perkara-perkara yang kami sebutkan ini tidak penting langsung...ia juga boleh mendatangkan manfaat jika digunakan dengan baik namun jika terlajak penggunaannya maka ia akan 'mencuri' banyak masa berharga kita, ia perlu dikawal segera.

Kerananya, dikhuatiri kita serba tak sempat, meraih 1001 peluang ibadat di bulan berkat.

Marilah kita mewasiatkan kepada diri kita untuk menghidupkan bulan yang mulia ini; jika kita mendapatinya pada tahun ini, maka belum tentu kita akan dapatkannya pada tahun-tahun yang akan datang.
#UstazIqbalZain

TIPS KURANGKAN DAHAGA DI BULAN RAMADHAN

#7ramadhan
Assalamualaikum...
Sihat ke semua?
Macam mana puasa setakat nie?harap2 kita semua diberi peluang mengakhiri ramadhan dengan penuh keimanan dan diberi ganjaran oleh Allah ...aamiin...:)

Nak bercerita mengenai puasa.
Sekarang cuaca tak menentu.Siang panas terik malam Allah bagi hujan.
kalau yang tak tahan tu..mesti collapse kan.Ase lemau je badan untuk meneruskan aktiviti di siang hari,Nah..saya nak kongsikan tips untuk menghilangkan dahaga esp di siang ramadhan.Saya dah amalkan ..alhamdulillah dengan izinNya..saya diberi kekuatan dan tak ase penat ..insyaAllah.Hanya pada Allah kita berharap.

Petua dalam islam bagi mengurangkan dahaga pada bulan ramadhan.

Setiap kali lepas bersahur, ambil segelas air kosong . Minum seteguk dan berhenti, kemudian dibacakan Surah Al-Kautsar dan menyambung kembali meminum air tersebut sebanyak 3 teguk. Selepas itu jangan makan atau minum apa-apa lagi .

Dengan izin Allah dan berkat Surah Al-Kautsar , Allah akan mengurangkan dahaga kita sepanjang bulan ramadhan pada tahun ini .

#jomamalkan

Jun 3, 2016

Siapakah pemilik tulisan ni yer

Cantiknya tulisan ni..geram je awok nengok.
Agak2 nyer...siapakah pemilik tulisan nie.
Lelaki atau perempuan





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by Beautifully Chaotic